Czwartek – 04.06.2020

Temat dnia: Łańcuch pokarmowy.

  1. Wilki – zajęcia dydaktyczne.

Rodzic pyta dziecko:

  • Pamiętasz zwierzę, które wystąpiło w baśni Czerwony Kapturek”?
  • Czy wilk naprawdę mógłby połknąć człowieka?
  • Co jada wilk? Jak zachowywać się w lesie?
  • Co robić na wypadek kontaktu z nieznanym zwierzęciem?
  • Jakie inne groźne zwierzęta oprócz wilka można spotkać w lesie?

 

  1. Przysłowia o wilkach – zajęcia na temat przysłów.

Rodzic odczytuje przysłowia. Zadaniem dziecka jest zastanowić się nad znaczeniem powiedzeń.

 

–– Nie wywołuj wilka z lasu.

–– Wilk syty i owca cała.

–– Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka.

–– Natura ciągnie wilka do lasu.

–– Wilk w owczej skórze.

–– Człowiek człowiekowi wilkiem.

 

  1. Łańcuch pokarmowy – zajęcia dydaktyczne.

Rodzic pyta dziecko, czym jest łańcuch pokarmowy i dlaczego się tak nazywa. Każde dziecko dostaje jedno ogniwo łańcucha pokarmowego (lis, bażant, stonka, ziemniak; kornik, świerk; wiewiórka, orzech; gąsienica; kapusta,). Zdjęcia poszczególnych obiektów są naklejone na kolorowe kartki – jeden łańcuch to jeden kolor. Zadaniem dziecka jest połączyć zdjęcia w grupy kolorami, a następnie ustawić w kolejności, tak by utworzyć uporządkowane łańcuchy pokarmowe. Dziecko przedstawia swoje łańcuchy – po kolei podaje nazwy zwierząt i roślin, które w nich występują.

 

 

  1. Wskaż większą liczbę – zadanie matematyczne.

 

https://szaloneliczby.pl/porownywanie-liczb-do-20/

 

  1. Gąbkowe łapki – zabawa plastyczna.

Wycinanie odcisków łap zwierząt z gąbki. Dziecko otrzymuje gąbki i nożyczki. Wycina z gąbki ślady łap zwierząt. Następnie moczy gąbki w farbie i robi odciski na kartce papieru.

 

  1. Karty pracy 1-3.

Karta pracy 1 Karta pracy 2 Karta pracy 3