Wtorek – 26.05.2020

Temat dnia: Dzieci z różnych zakątków świata.

 

  1. Pogoda na uśmiech – zapoznanie dzieci z tekstem i melodią piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=oEMuy21CvxA

 

sł. Ewa Chotomska, muz. Krzysztof Marzec

Pogoda na uśmiech

Patrz na kalendarz, lato znów

Spotkać się z nami ma ochotę,

Słońce przygrzewa, zmienia świat,

Maluje twarze w piegi złote.

 

  1. Pójdźmy na długi spacer w aleje,

Nawet gdy spadnie letni deszcz,

Spod parasola się roześmiejesz.

Jaka pogoda? Jaka? Już wiesz?

 

Ref. Pogoda na uśmiech (uśmiech),

Pogoda na humor (humor),

Pogoda na piegi (piegi?),

Na biegi przez park.

Pogoda na lody (lody),

Pogoda na kino (kino),

Pogoda na łąkę,

Pogoda na żart.

 

  1. Spójrz na przechodniów, każdy z nich

Zza okularów ciemnych zerka.

Słońce zaprasza wszystkich dziś,

W opalonego chce grać berka.

Nawet ponurak się roześmieje,

Kiedy zatańczy zielony liść.

Do wszystkich ludzi lato się śmieje,

Ty też na spacer możesz z nim iść.

 

Ref. Pogoda na…

 

  1. Czas na uśmiech – zabawy ruchowe przy muzyce.

Rodzic włącza piosenkę „Pogoda na uśmiech”.

 

Dziecko osłuchuje się z melodią, po czym tańczy w jej rytmie w wyznaczony sposób:

––wyklaskuje rytm, wytupuje, idzie rytmicznie do przodu, do tyłu;

––wyciąga ręce ku górze, obraca nadgarstkami, macha rękami na boki;

–– chodzi w rytmie krokiem odstawno-dostawnym, dwa kroki w lewo, dwa kroki w prawo;

–– kręci młynki przed sobą, z lewej, z prawej strony.

 

 

  1. Zagadka Gagatka – zabawy matematyczne.

Rodzic kładzie 9 liczmanów (klocków, fasolek) na dywanie i prosi dziecko o ich przeliczenie. Kilkukrotnie zmienia ułożenie liczmanów i za każdym razem prosi dziecko o rachowanie. Dokłada jeszcze jeden liczman.

  • Ile jest ich teraz?

Dziecko przelicza liczmany. Rodzic prosi dziecko o podniesienie 10 palców. Pokazuje dziecku kartonik z liczbą 10 i dokonuje analizy kształtu.

  • Z jakich cyfr się składa?
  • Co tobie przypomina, z czym się kojarzy?

 

  1. Gdzie mieszkają dzieci? – oglądanie i opisywanie ilustracji dzieci z różnych zakątków świata oraz ich domów.

Rodzic pokazuje fotografie dzieci z różnych miejsc na świecie, (mały Afrykanin, Inuita,

Azjata, Europejczyk). Dziecko wypowiada się na temat ich wyglądu i sposobu życia a następnie dopasowuje bohaterów do miejsc zamieszkania.

Rodzic zadaje pytania:

  • Czy wszystkie dzieci mają takie same prawa?
  • A dorośli?

 

 

  1. Piszemy list – budowanie zaciekawienia innymi kulturami i tolerancji wobec nich. Wspólne pisanie listu do dzieci z innych krajów.

Rodzic wspólnie z dzieckiem wybierają kraj i piszą list do mieszkających w nim dzieci.

Rodzic prowadzi przez kolejne etapy pracy: zwrot do adresata, miejsce i data.

Dziecko mówi, kim jest, buduje kilka zdań o sobie i przedszkolu, do którego chodzi. Rodzic pyta, czego chciałby się dowiedzieć o rówieśnikach z innego kraju. Wspólnie redagują pytania, przekazują pozdrowienia, podpisują się lub przyklejają kartonik z imieniem.

 

  1. Karty pracy