Poniedziałek – 11.05.2020

Temat dnia: Emocje – co to takiego?

 

  1. Emocje – diagram, doskonalenie umiejętności głoskowania.

Rodzic rysuje na kartce kratki. Dziecko rzuca kostką, a liczba, która wypadnie wskazuje numer zagadki. Po odgadnięciu zagadki rodzic zapisuje je na kartce w kratkach, a dziecko głoskuje dany wyraz.

Zabawę można urozmaicić o język angielski.

 

  • 1. Służy do mierzenia czasu. Po angielsku clock.
  • 2. Budynek, w którym mieszkamy. Po angielsku house.
  • 3. Żółty owad w czarne paski. Po angielsku bee.
  • 4. Następuje po dniu. Po angielsku night.
  • 5. Polska to nasz… Po angielsku country.
  • 6. Kolorowe do rysowania. Po angielsku crayons.

 

 

    z e g a r
  d o m      
      o s a  
  n o c      
k r a j      
  k r e d k i

 

 

Rodzic pyta dziecko:

  • Jakie hasło powstało?
  • Co ono oznacza?
  • Czym są emocje?
  • Jakie emocje znasz?

 

Rodzic zapisuje na kartce wszystkie nazwy emocji podane przez dziecko, następnie czyta wyrazy, a dziecko powtarza oraz wyodrębnia pierwszą i ostatnią głoskę w każdym wyrazie.

 

  1. Zgadnij – odgadywanie emocji jedynie po mimice.

Dziecko odlicza 1… 2… 3…, minę pokaż Ty!, a rodzic pokazuje jedną z emocji jedynie za pomocą mimiki. Dziecko odgaduje jej nazwę. Następnie opisuje, jak się ona objawia (np. radość: uśmiech, podniesione kąciki ust, dołeczki w policzkach; gniew: zmarszczone czoło i brwi, zaciśnięte usta itd.). Po prezentacji rodzic zapisuje na kartce daną emocje a dziecko próbuje odczytać globalnie nazwę i próbuję pokazać ją na swojej twarzy.

 

  1. Emocjonalny autoportret – zajęcia plastyczne.

Rodzic z pomocą dziecka przygotowują kostkę, na której ściankach znajdują się słowa: smutny, radosny, zawstydzony, przestraszony, zaskoczony, rozgniewany. Dziecko odczytuje globalnie wyrzuconą przez siebie nazwę emocji. Następnie rodzic daje dziecku wydrukowane kontury twarzy i lusterko. Dziecko mimiką wyraża wylosowane uczucie i spogląda w lustro, następnie rysuje na twarzy mimikę, którą zobaczył.

 

  1. Zabawa w silnego i słabego – relaksacja – łagodzenie uczuć negatywnych.

Dziecko leży na dywanie, słuchając Sonaty księżycowej, i wykonuje polecania rodzica: rysuje palcem w powietrzu chmury, serduszka, słoneczka, nutki, znane literki, znaki, symbole itp.

 

https://www.youtube.com/watch?v=GOZJBVavAQA

 

  1. Pokaż emocje – zabawa matematyczna.

Wytnijcie z kartki kilka, różnych wielkości figur geometrycznych. Dziecko z figur geometrycznych układa twarze przedstawiające różne emocje. Do wyboru emocji można użyć kostki z zadania numer 3.

 

  1. Drabinka – zabawa ruchowa.

Rodzic tworzy na podłodze drabinkę (ze wstążki, sznurka, apaszek itp.) Zadaniem dzieca jest przebiegnięcie z wysoko podnoszonymi kolanami, tak, by nie nadepnąć na żaden szczebelek. Jeśli nadepnie, wraca na początek i ponawia zadanie.

 

  1. Karty pracy

Karta pracy 1

Karta pracy 2