KOLEJNA PROPOZYCJA ZAJĘĆ DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZYCH DLA DZIECI Z GR. „BRATKI”

CZWARTEK 21.05.2020r.

Temat dnia: „: UCZYMY SIĘ WYRAŻAĆ EMOCJE”

 

  1. „Wesoły obrazek” – kształtowanie umiejętności wyrażania emocji przez środki niewerbalne, np. malowanie farbami. Na stołach przygotowane są kartki A4 – dla dziecka, tace z farbami w kolorach podstawowych, waciki kosmetyczne. Dziecko słuchają utworu muzycznego Wiosna A. Vivaldiego. Określają nastrój, tempo utworu. Za pomocą wacików wykonują obrazek, który podpowiada im muzyka. W trakcie malowania cały czas słuchają muzyki.

https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o

 

  1. „Nasze zabawy” – czerpanie radości ze wspólnych zabaw tanecznych, rozróżnianie nastrojów muzycznych. Rodzic prosi, aby dziecko zatańczyło wspólnie z nim, proponuje wspólną zabawę taneczną, puszczając poniższą piosenkę.

 Nie chcę cię, nie chcę cię, nie chcę cię znać.

Chodź do mnie, chodź do mnie, rękę mi daj.

Prawą mi daj, lewą mi daj i już się na mnie nie gniewaj. (x 2) Gdy dzieci w zabawie „pogodzą się”, zaczynają dalsze tańce: Dwóm tańczyć się zachciało, zachciało, zachciało,

lecz im się nie udało fari, fari, fara.

Kłócili się ze sobą, ze sobą, ze sobą.

Ja nie chcę tańczyć z tobą fari, fari, fara.

Poszukam więc innego, innego, innego do tańca zgrabniejszego.

  Powtarzają trzy razy ciąg zabaw tanecznych. Następnie rodzic pyta dziecko o podzielenie się informacją, która zabawa im się bardziej podoba, która ma lepszy nastrój, jaka lepiej nadaje się do tańca

 

https://www.youtube.com/watch?v=OBr6_9iSe5M

  1. „Policz dźwięki” – przeliczanie w zakresie 1–6, usprawnianie małej motoryki. Dzieci siedzą przy stoliku, na którym są tace z makaronem typu spaghetti i penne. Rodzic gra na wybranym instrumencie dostępnym w domu. Dziecko liczy, ile dźwięków zostało zagranych i kładzie przed sobą tyle makaronu. Po zabawie matematycznej dzieci układają z makaronu obrazki, mogą łączyć makaron z plasteliną.
  2. „Figurki” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Reagowanie na sygnał. Dzieci biegają w sali w rytm muzyki. Pauza, rodzic mówi: Figurki, figurki zamieńcie się w… − tutaj pada nazwa przedmiotu, zwierzęcia lub rośliny, w zależności od wyobraźni. Dzieci zastygają bez ruchu, przybierając pozy charakterystyczne dla podanego hasła.
  3. „Zabawa Lusterka”. Dzieci otrzymują małe lusterka. Chwilę mogą się dowolnie nimi bawić, a następnie rodzic mówi: Pokaż, jak wygląda Twoja buzia, gdy jest radosna. Obejrzyjcie się w lusterkach. A jak wygląda, gdy się złościsz? A gdy czegoś się boisz, jaką masz minę? A kiedy jesteś smutny? Na koniec dziecko robi radosną minę i sprawdza w lusterku, czy dobrze wykonało zadanie. 

Podsumowując: Nauczenie się rozpoznawania i  nazywania tego, co czujemy, jest ważne. Każde uczucie jest dobre. Są uczucia łatwiejsze, przyjemniejsze, a także takie, które są mniej przyjemne. Jednak wszystkie uczucia są nam potrzebne.

 

ŻYCZĘ MIŁEGO DNIA I WESOŁEJ ZABAWY

 ciocia Ania