TEMAT TYGODNIA: W Krainie Muzyki

TEMAT DNIA: Instrumenty

Wtorek, 12.05.2020r.

 

  1. Rodzic pokazuje obrazki z instrumentami, a dziecko podaje ich nazwy. 😊

( Bębenek, trójkąt, tamburyn, dzwonki, marakasy (grzechotki) ) .

 

 

  1. ,, Orkiestra “ – Dziecko siedzi na podłodze. Rodzic prezentuje zdjęcie orkiestry i pyta:
  • Jaka sytuacja i jakie miejsce są pokazane na zdjęciu?
  • Co tworzą wszyscy ludzie na tym zdjęciu?
  • Kim oni są?
  • Skąd muzycy wiedzą, jak mają grać?
  • Na ilu instrumentach w orkiestrze gra jeden muzyk?
  • Kim jest dyrygent?

 

 

  1. Krótki filmik – Koncert Orkiestry Symfonicznej 😊

 

https://www.youtube.com/watch?v=STUkbMPtDtk

 

  1. „dziwny zegar” – ćwiczenie logopedyczne, włączenie rezonansu nosowego, doskonalenie słuchu mownego. Rodzic prezentuje różne zegary, np. klasyczny budzik, zegar ścienny, zegarek na rękę, zegarek w telefonie. Dziecko słucha dźwięków wydawanych przez zegary.

 

Dziwny zegar

Ewa Małgorzata Skorek

 

Zegar na kominie

od lat z tego słynie,

że gdy coś się stanie,

słychać wnet bimbanie:

bimm-bamm. (x 3)

Gdy raz Olek rano

stłukł sobie kolano,

zegar, czy wierzycie,

zaczął zaraz bicie:

bimm-bamm. (x 3)

A gdy małej Zuzi

usiadł bąk na buzi,

to zaraz bimbanie

powiedziało o tym mamie:

bimm-bamm. (x 3)

Kiedy dziadek Klary

zgubił okulary,

to zegar od razu

bimbał bez rozkazu:

bimm-bamm. (x 3)

A kiedy znów babcie

pogubiły kapcie,

to zegar zmartwiony

bił tak niestrudzony:

bimm-bamm. (x 3)

Martwi się rodzina:

– jakaż to przyczyna

zegarowi każe

bimbać według zdarzeń?

Dzisiaj wcześnie rano

fachowca wezwano,

by zegar naprawił,

mechanizm ustawił.

I teraz, kolego,

zegar słynie z tego,

że bimba rodzinie

kwadrans po godzinie:

bimm-bamm. (x 3)

 

Dzieci naśladują bicie zegara. Głoska m powinna być wymawiana nieco dłużej.

 

Odgłosy zegarów – https://www.youtube.com/watch?v=Z8CK80b0B-8

 

  1. Zabawkowa Gitara – Praca plastyczna 😊

 

 

Materiały i przybory:

  • opakowanie po wyciąganych chusteczkach higienicznych
  • Kolorowy samoprzylepny papier
  • nożyczki
  • Kilka gumek recepturek
  • kawałek grubego kartony [np. z pudła]
  • czarny marker
  • taśma samoklejąca
  1. Brzegi opakowania po chusteczkach higienicznych zabezpieczamy taśmą klejącą. Z kolorowego papieru samoklejącego wycinamy dowolne kształty i oklejamy pudło rezonansowe gitary.

 

  1. Zakładamy gumki recepturki, tak by były dość mocno naprężone.

Na tym etapie mamy bardzo fajne brzękadełko 😊

  1. Z grubego kartonu wycinamy gryf do gitary. Markerem rysujemy struny wraz z ich mocowaniem oraz progi.
  2. Przy pomocy taśmy klejącej mocujemy gryf gitary. Warto jednym fragmentem taśmy samoprzylepnej przykleić wszystkie gumki recepturki- nie będą się wtedy tak łatwo przemieszczały a przy przypadkowym pęknięciu gumka nie wystrzeli.

Gitara jest gotowa. Teraz można poszaleć w rytmie ulubionej muzyki! 😊

 

Kochani Rodzice, wyżej wymienione zadania są propozycjami , nie ma obowiązku realizowania wszystkich punktów. 😊

Przesyłam buziaki, Ciocia Klaudia 😙