TEMAT TYGODNIA: W Krainie Muzyki

TEMAT DNIA: Wesołe Piosenki

Poniedziałek, 11.05.2020r.

 

  1. ,,Kto się boi smoka?” – ilustrowanie ruchem treści piosenki.

 

Kto się boi smoka,                                         (lornetka z dłoni, rozglądamy się)

może lis, a może foka?                                 (wskazujemy na prawą i lewą stronę)

Kto się boi smoka                                         (lornetka z dłoni, rozglądamy się)

i uciekać chce?                                              (bieg w miejscu)

Kto się boi smoka,                                        (lornetka z dłoni, rozglądamy się)

może lis, a może foka?                                (wskazujemy na prawą i lewą stronę)

Kto się boi smoka?                                       (lornetka z dłoni, rozglądamy się)

Bo ja nie.                                                        (wskazujemy na siebie, zaprzeczamy głową)

Gdyby chciał księżniczkę pożreć na śniadanie,

to za karę potem lodów nie dostanie.

Kto się boi smoka…

Jeśli będzie dzieci straszył na spacerze,

to mu nie pozwolę jeździć na rowerze.

Kto się boi smoka…

Wychowanie smoka to niełatwa sprawa.

Kto dokona tego, ten dostanie brawa.

Kto się boi smoka…

 

Rozmowa z dzieckiem na temat tekstu piosenki. Rodzic pyta:

  • Jaki jest smok?
  • Z jakiego powodu można bać się smoka?
  • Gdzie mieszkają smoki?
  • Gdzie można je spotkać?
  • Jak zachowuje się smok z piosenki?
  • Co trzeba zrobić ze smokiem, aby nikt się go nie bał?

 

  1. „Co to za zwierzę?” – dziecko siedzi na podłodze, Rodzic pokazuje karty (ilustracja: lisa, smoka, foki ), dziecko naśladuje gestem wybrane zwierzę.
  • Smok – dziecko robi tubę z dłoni i dmucha (zieje ogniem)
  • lis – dziecko wyciąga pazury, robi groźną minę,
  • foka – dziecko klaszcze w dłonie.

 

 

  1. Wesoła gama – wysłuchanie i analiza treści wiersza.

 

Wesoła gama

Dominika Niemiec

 

Gdy wesoły czas zabawy,

niech rozbrzmiewa: do, re, mi.

Wtedy wiem, że jest ci dobrze,

wtedy wiem, że fajnie ci.

Jeśli ci wesoło teraz,

zanuć ze mną: fa, sol, la.

Jeśli radość cię rozpiera,

śpiewaj głośno tak jak ja.

Niech radosne płyną dźwięki.

W szybkim rytmie: si i do.

Czy odnajdziesz z gamy dźwięki?

W tym wierszyku wszystkie są.

 

Rozmowa na podstawie treści utworu. Rodzic pyta:

  • O jakich dźwiękach była mowa w wierszyku?
  • Co powstaje z zaśpiewania tych dźwięków w odpowiedniej kolejności?
  • Co czujemy, gdy możemy się bawić?
  • Jak można wyrazić swoją radość?

 

  1. Śpiewanie piosenek – Rodzic zaprasza dziecko do wspólnego śpiewania znanych przez dziecko piosenek. Dziecko podaje swoje propozycje i śpiewa piosenki. Można również zaproponować dziecku śpiewanie melodii wybranej piosenki z użyciem dowolnej sylaby, np. „la, la, la”, „fa, fa, fa”.
  2. „Kolorowy smok” – Na stoliku przygotowana jest tacka z kółkami o średnicy 1,5 cm oraz klej. Dziecko ozdabia go kolorowymi kołami, próbuje nakleić je tak, aby wyglądały jak łuski smoka. Rodzic pokazuje, że należy złożyć koło na połowę, posmarować klejem tylko jedną połowę. Tak złożone koła trzeba nakleić obok siebie. ( Miejsca, w których koła się nie zmieszczą, można pokolorować ) 😊

 

 

Kochani Rodzice, wyżej wymienione zadania są propozycjami , nie ma obowiązku realizowania wszystkich punktów. 😊

Pozdrawiam, Ciocia Klaudia 😙