TEMAT TYGODNIA: Tajemnice Książek

TEMAT DNIA: Kolorowe Książeczki

Środa, 29.04.2020r.

 

  1. „Nasza biblioteczka” – swobodne wypowiedzi dziecka na temat wyglądu książek. Rodzic daje dziecku książeczkę z biblioteczki. Dziecko uważnie przygląda się książce, otwiera ją, przekłada kartki. Następnie odpowiada na pytania Rodzica:
  • Jak wygląda książeczka?
  • Jest duża czy mała, gruba czy cienka?
  • Czy ma ilustracje?
  • Co widać na ilustracjach?

 

  1. ,, Kot” – nauka wierszyka E.M. Skorek połączona z zabawą ruchową. Rodzic czyta wiersz, jednocześnie rysując na dużej kartce. Kładzie pod narysowanym rysunkiem napis kot. Rodzic głośno odczytuje napis. Następnie rodzic jeszcze raz recytuje treść wiersza, a dziecko palcem na dywanie rysuje kota.

Kot

Ewa Małgorzata Skorek

 

Miły pyszczek, uszka małe,

tu dwa oczka, a tu wąsy daję.

Wyprężony grzbiet, nogi,

teraz ogon długi.

Oto kot, co myszki lubi.

 

Następnie na hasła rodzica dziecko wykonuje określone czynności:

  • Kotek biega – dziecko poruszaj się na czworakach
  • Kotek robi koci grzbiet – rodzic pokazuje, jak wykonać ćwiczenie, dziecko naśladuje
  • Kotek pije mleczko z miseczki – dziecko układa dłonie w kształt miseczki i naśladuje picie mleka
  • Kotek oblizuje się i miauczy – dziecko oblizuje wargi i miauczy jak kotek.

 

  1. „Kot” – praca plastyczno-techniczna. Rodzic daje dziecku sylwety kotów. Zadaniem dziecka jest ozdobienie ich różnymi kawałkami materiałów, doklejenie oczu, wąsów z włóczki, nosa. Rodzic może pomóc dziecku przymocować patyczki do sylwet kotów tak, aby powstały kukiełki, które można wykorzystać do zabawy lub teatrzyku.

 

 

  1. Krótka bajka pt. ,, Kot w butach “ 😊

https://www.youtube.com/watch?v=B7Ofrdarzb0

 

  1. Na koniec piosenka o kotku 😊

https://www.youtube.com/watch?v=qEcOXAShsMs

 

Kochani Rodzice, wyżej wymienione zadania są propozycjami , nie ma obowiązku realizowania wszystkich punktów. 😊

Pozdrawiam Was Gorąco,  Ciocia Klaudia 😙