Propozycje aktywności dla dzieci z grupy ,,Maczki” – czwartek 21.05.2020

Temat dnia: ,,Kto mieszka w lesie?”

 

  1. ,,Co to za zwierz?” – rozwiązywanie zagadek.

 

Ryję ziemię mymi kłami –
– nazywają je szablami.
Dzieci mam w prześliczne paski.
Bardzo kocham te bobaski.
Kto chce krzywdę im uczynić
pozna zemstę dzikiej świni.
Niech na drzewo zmyka w mig,
Wtedy jestem straszny …. (dzik)

 

Jestem zgrabna i płochliwa

jadam trawkę, liście zrywam.

Sierść mam płową, łatkę białą,

a poroże raczej małe.

Jestem zwinna jak panienka.

Kto ja jestem? No? …… (sarenka)

 

Co za zwierz po lesie chodzi

i rudą kitą liście zamiata?

Gdy noc ciemna zapada

cichutko do kurników się skrada (lis)

 

Lubi jagody i żołędzie,

więc sadełko sobie przędzie

W czasie zimowej pory

chowa się do swej nory.

Jego czarno-biała głowa

w lesie dobrze się chowa (borsuk)

 

  1. ,,Zwierzęta świata” – zabawa do piosenki.
  1. ,,Kto mieszka w lesie?” – rozmowa na temat zwierząt mieszkających w lesie. Proponuję wykorzystać poniższe zdjęcia. Warto poprosić najpierw malucha o nazwanie zwierząt, które rozpoznaje na zdjęciach. Można zadać następujące pytania: Czy widziałaś/eś kiedyś jakieś zwierzę w lesie? Jakie to było zwierzę? Jakie inne znasz zwierzęta zamieszkujące las? Czy można podchodzić do leśnych zwierząt? Czy możemy je dokarmiać? Które zwierzęta zamieszkujące w lesie dokarmiamy zimą?

zadanie 3 zwierzęta mieszkające w lesie

  1. ,,Stary niedźwiedź mocno śpi” – zabawa tradycyjna do której warto zaprosić wszystkich domowników 😊.

 

  1. ,,Misie lubią miodek” – to zabawa na usprawnianie prawidłowego toru oddechowego. Do tego zadania potrzebne będą: ul i pszczoły wycięte z papieru, kredki, rurka do picia, nożyczki, taśma klejąca.

zadanie 5 ul i pszczoły

Zadaniem dziecka będzie pokolorowanie ula i pszczółek latających wokół niego. Teraz czas na wycięcie zarówno pszczół jak i ula – może być potrzebna pomoc rodzica 😉.

Pokolorowany i wycięty ul przyklejcie za pomocą taśmy do niskiego stolika (dziecko musi mieć do niego wygodny dostęp).

Pokolorowane i wycięte pszczółki połóżcie na ulu – tak, by go częściowo zasłonić i utrudnić misiowi dostęp do pysznego miodu.

Maluch za pomocą rurki musi przenieść wszystkie pszczoły z ula – by miś mógł z łatwością dobrać się do miodu 😉.

 

 

  1. ,,Ruda wiewiórka” – zabawa logopedyczna.

Podczas tej zabawy dziecko siedzi na dywanie i powtarza za rodzicem kolejne wersy wyliczanki z rytmicznym wyklaskiwaniem”

– dłonie

– uda

– dłonie – uda

– dłonie – dłonie, uda – uda

 

Ruda wiewióreczka

w ostrych pazurkach

groszek, marchewkę

trzyma wiewiórka

(po zakończeniu recytacji pierwszej zwrotki maluch naśladuje jedzenie groszku – dotykając górnymi zębami dolnej wargi)

 

Mała sikorka

z małego worka

ziarnka i groszki

dziobie sikorka

(po zakończeniu recytacji drugiej zwrotki maluch naśladuje dziobanie ziarenek – wysuwając mocno usta i robiąc dziubek)

 

Sprytny wróbelek

garstkę ziarenek,

okruchów, skórek,

złapał wróbelek

(po zakończeniu recytacji trzeciej zwrotki maluch naśladuje skoki wróbelka – podczas wykonywania ćwiczenia mówi ĆWIR, ĆWIR, ĆWIR)

 

Proszę pamiętać, że są to propozycje, część z nich można w razie potrzeby zmodyfikować. Nie ma obowiązku realizowania wszystkich propozycji. Jeśli chcieliby Państwo podzielić się np. zdjęciem z wykonania jednego
z proponowanych zadań można podesłać je  na mojego e-maila alicjaharasimowicz@gmail.com.