Propozycje aktywności dla dzieci z grupy ,,Maczki” – wtorek 19.05.2020

Temat dnia: ,,Kto tak ryczy? Kto tak ćwierka?”

 

  1. ,,Słoń na wycieczce” – masażyk.

 

Szedł sobie słoń na wycieczkę,

(z wyczuciem naciskamy plecy dziecka wewnętrzną stroną dłoni na przemian)

z tyłu na plecach miał teczkę.

(rysujemy palcem prostokąt na plecach)

Nos długi

(rysujemy słoniową trąbę)

I kiwał na boki głową.

(ujmujemy głowę dziecka i ostrożnie kołyszemy nią na boki)

Wolno szedł słonik, szurając

(wyczuciem naciskamy plecy dziecka wewnętrzną stroną dłoni na przemian)

nogami jak wielkie kloce.

Tak ociężale jak…słonie

(naciskając dłońmi na przemian, wolno przesuwamy je wzdłuż kręgosłupa do góry)

Szedł sobie wolniutko po drodze.

 

  1. ,,Zoo” – zabawa do piosenki.
  1.  
  2. ,,Kto tak ryczy? Kto tak ćwierka?” – naśladowanie dźwięków wydawanych przez zwierzęta.

zadanie 3 zwierzęta

Do tej zabawy proponuję wykorzystać poniższe ilustracje.

Rodzic zapoznaje malucha z kolejnymi zdjęciami. Zadaniem dziecka będzie powiedzieć jakie zwierzę znajduje się na zdjęciu, podzielić jego nazwę na sylaby (z klaskaniem), zaprezentować jaki odgłos wydaje, dodatkowo może pokazać sposób poruszania się.

 

  1. ,,Na tropie zwierząt” – praca z kartą pracy.

Zadaniem dziecka będzie przyjrzenie się zwierzętom i skreślenie tych, które nie występują w dżungli.

UWAGA! W zadaniu drugim dziecko rysuje tyle kresek ile ptaków (tukanów, papug i kolibrów) znajduje się na obrazku.

zadanie 4 karta pracy na tropie zwierząt

  1. ,,Znajdź kolor” – zabawa ruchowa.

Maluch spaceruje po pokoju w rytmie muzyki (można wykorzystać piosenkę z zadnia drugiego). Na przerwę w muzyce rodzic mówi ,,Znajdź kolor…” np. czerwony. Wówczas dziecko musi prędko znaleźć w pokoju rzecz w tym kolorze (może to być tylko element, np. czerwona róża na obrazku) podejść i wskazać palcem. Zabawę należy powtórzyć kilka razy 😉.

 

 

  1. ,,Mój zwierzak” – rysowanie zwierzęcia z wyobraźni. Zadaniem malucha będzie wyobrazić sobie, że podczas wycieczki odkrył/a zwierzę, którego nikt jeszcze nie widział. Do jakiego zwierzęcia byłoby podobne? Jakie miałoby kolory? Dziecko rysuje wymyślonego przez siebie zwierzaka, nazywa go i krótko charakteryzuje. 😉

 

 

  1. ,,Magnesowe czary” – eksperyment.

Do tego zadania potrzebne będą: szklanka z wodą (musi mieć cienkie ścianki), szpilki, magnes.

Czy można wydostać szpilki z naczynia z wodą tak, aby nie zamoczyć rąk? Oczywiście, potrzebujecie tylko magnesu. Poproście malucha, by przyłożył go do ścianki naczynia – przesuwał powoli w górę. Dzięki sile przyciągania, która działa nawet przez wodę i szkło uda wam się wyciągnąć szpilki 😉.

 

 

 

Proszę pamiętać, że są to propozycje, część z nich można w razie potrzeby zmodyfikować. Nie ma obowiązku realizowania wszystkich propozycji. Jeśli chcieliby Państwo podzielić się np. zdjęciem z wykonania jednego
z proponowanych zadań można podesłać je  na mojego e-maila alicjaharasimowicz@gmail.com.