Propozycje aktywności dla dzieci z grupy ,,Maczki” – wtorek 12.05.2020

Temat dnia: ,,Co zrobić, gdy chce mi się płakać?”

 

 

  1. ,,Lata mucha” – masażyk.

 

Lata mucha koło ucha

(głaszczemy dziecko po uchu)

Lata osa koło nosa

(głaszczemy po nosie)

Pełznie gąsieniczka dokoła policzka

(głaszczemy po policzku)

Lata pszczoła koło czoła

(głaszczemy po czole)

Lata bąk koło rąk

(łaskoczemy po rękach)

Lecą ważki koło paszki

(łaskoczemy pod pachą)

Lata mucha koło brzucha

(łaskoczemy w brzuszek)

Lecą muszki koło nóżki

(łaskoczemy w nogę)

Biegną mrówki koło główki

(czochramy dziecko po głowie)

 

 

  1. ,,Piosenka o beksie” – zapoznanie z piosenką.

,,Piosenka o beksie”

 

         Czeka nas dzisiaj nie lada gratka,

         bo w tej piosence będzie zagadka.

Jak się nazywa osoba,

która płacze jak ciemna chmura?

Płacze, gdy każą umyć jej szyję.

Płacze, gdy chudnie, płacze, gdy tyje.

Płacze, gdy zrobi w zeszycie kleksa.

Jak się nazywa – beksa.

 

Beksa to jest taka dama,

co bez przerwy robi dramat.

Zawsze nie tak, zawsze źle.

Beksa ciągle mówi be.

 

Beksa to jest taka pani,

co się nie uśmiecha za nic.

Nie ma mowy, nie ma nie.

Beksa ciągle mówi be.

 

Czeka nas dzisiaj trudne zadanie.

Jak wygnać z beksy to jej płakanie?

Jaką tu radę znaleźć dla beksy,

uśmiech tu jest najlepszy.

Bekso, spróbuj a zobaczysz,

ile uśmiech w życiu znaczy.

 

Tylko ten się źle czuje,

kto bez przerwy mówi be.

Bekso nie rób takiej miny,

bo się w końcu obrazimy.

Bekso, tak prosimy cię,

przestań wreszcie mówić be.

 

 

 

  1. ,,Co zrobić, gdy chce mi się płakać?” – rozmowa na podstawie wiedzy dziecka i słów piosenki.

Można zadać dziecku następujące pytania: Z jakiego powodu czasem płaczesz? Co robi wtedy mama, tata, twoje rodzeństwo? Czy radzisz sobie z płaczem? Kiedy przestajesz płakać? Co lub kto ci w tym pomaga? Czy płacz jest nam czasem trochę potrzebny? Kiedy? Dlaczego? Jak się nazywa osoba, która bardzo często płacze bez powodu? Jak możemy pomóc takiej osobie? Jaką radę daje beksie piosenka? (żeby się uśmiechnęła)

  1. ,,Trudne słowa” – ćwiczenia oddechowe.

Dziecko bierze wdech nosem, a na wydechu wymawia różne słowa (gratka, zagadka, płacze, kleksa, beksa) przedłużając brzmienie ostatniej głoski. Za drugim razem wymawia te same słowa, dzieląc je na sylaby.  

 

 

  1. ,,Rozśmieszamy płaczącego” – wykonanie rozśmieszających okularów.

Potrzebne będą: poniższy szablon, nożyczki, klej, kredki, brokat, pióra itp. W tym zadaniu rodzic może pomóc przy wycinaniu i sklejaniu szablonu oprawek. Zadaniem dziecka będzie sprawić, by okulary były kolorowe i śmieszne – tak by mogły poprawić humor 😉

zadanie 5 okulary

  1. ,,Uczucia i emocje” – gra planszowa. Zabawa dla 2 do 4 osób.

zadanie 6 Uczucia i Emocje – Gra Planszowa

Wystarczy rzucić kostką i przesunąć pionek o wskazaną liczbę pól. Zadaniem rodzica będzie przeczytać, co jest napisane na polu, na którym stanął pionek. Zadaniem każdego z graczy będzie powiedzieć, kiedy odczuwa dane emocje, np. jestem szczęśliwa, gdy czytam z tatą książki.

Wygrywa ten, kto pierwszy dotrze do mety!

Przed grą warto przypomnieć maluchowi, że najważniejsza jest dobra zabawa, a nie wygrana 😉.

 

  1. Zabawy ruchowe przy piosenkach na dobry humor 😉 Zróbcie trening robotów i przeżyjcie piracką przygodę! 😊
  1. ,,Muzyczne emocje” – improwizacja ruchowa do słów piosenki 😉.

 

 

Proszę pamiętać, że są to propozycje, część z nich można w razie potrzeby zmodyfikować. Nie ma obowiązku realizowania wszystkich propozycji. Jeśli chcieliby Państwo podzielić się np. zdjęciem z wykonania jednego
z proponowanych zadań można podesłać je  na mojego e-maila alicjaharasimowicz@gmail.com.