Propozycje zajęć dzieci z grupy Słoneczniki

Czwartek,04.06.2020r.

 

Felt pen childlike drawing set

Na powitanie zapraszam do tańca w parach z jednoczesnym śpiewaniem piosenki:

 

Nie chcę cię, nie chcę cię, nie chcę cię znać.

Chodź do mnie, chodź do mnie, rękę mi daj.

Prawą mi daj, lewą mi daj

 i już się na mnie nie gniewaj. (x 2)

Gdy dzieci w zabawie „pogodzą się”, zaczynają dalsze tańce:

Dwóm tańczyć się zachciało, zachciało, zachciało, lecz im się nie udało fari, fari, fara.

Kłócili się ze sobą, ze sobą, ze sobą.

 Ja nie chcę tańczyć z tobą fari, fari, fara.

 Poszukam więc innego, innego, innego do tańca zgrabniejszego.

 

https://www.youtube.com/watch?v=OBr6_9iSe5M

 

„Smutna i wesoła muzyka” – rozpoznawanie nastrojów muzycznych.

Dziecko otrzymuje dwie kartki czarną i biała.

 Rodzic puszcza fragmenty utworów a dziecko za pomocą kartek wskazuje czy utwór jest wesoły czy smutny. Biel-wesoły, czerń-smutny

 

Utwory:

https://www.youtube.com/watch?v=-EQ6eHeBrhM

https://www.youtube.com/watch?v=4cNbggnMMpo

https://www.youtube.com/watch?v=YK1SwkrDdhM

https://www.youtube.com/watch?v=NvZtkt9973A

https://www.youtube.com/watch?v=OW-vitOPATA

 

Zabawa ruchowo-naśladowcza „Figurki”

 

 

Rodzic na zmianę z dzieckiem wydają sobie polecenie:

Figurki, figurki zamieńcie się w…..

Tu pada nazwa,zwierzęcia,rośliny lub rzeczy.

 

Przeczytajcie utwór:

„Dyzio marzyciel”

Julian Tuwim

 Położył się Dyzio na łące, Przygląda niebu błękitnemu I marzy…

Jaka szkoda, że te obłoczki płynące Nie są z waniliowego kremu…

A te różowe, że to nie lody malinowe.

 A te złociste pierzaste, że to nie stosy ciastek…

I szkoda, że całe niebo Nie jest z tortu czekoladowego…

Jaki piękny byłby wtedy świat.

Leżałbym sobie, jak leżę,

 Na tej murawie świeżej,

Wyciągnąłbym tylko rękę I jadł… i jadł… i jadł…

 

Porozmawiaj z dzieckiem o treści utworu,zapytaj o:

 Co robił Dyzio na łące?;

O czym marzył?;

Co innego mogą przypominać chmury?

 O czym Ty marzysz?

Czy znasz marzenia swoich bliskich?

 

Następnie poproś aby dziecko narysowało lub namalowało swoje marzenie.

 

Aby zrobić miły nastrój możesz dziecku puścić utwór:

https://www.youtube.com/watch?v=h9F2qfcnI4w

 

 

Milej pracy:)