KOLEJNA PROPOZYCJA ZAJĘĆ DYDAKTYCZNO- PEDAGOGICZNYCH

DLA DZIECI Z GRUPY    BRATKI”

CZWARTEK 04.06.2020r

TEMAT DNIA:  „   NASZE MARZENIA”

 

  1. Dyzio marzyciel – swobodne wypowiedzi dzieci na temat marzeń Dyzia i swoich. Kształtowanie umiejętności cierpliwego wysłuchania innych. N. prosi dzieci, aby położyły się na dywanie na plecach i wysłuchały wiersza.

 

Dyzio marzyciel Julian Tuwim Położył się Dyzio na łące,

Przygląda niebu błękitnemu I marzy…

 Jaka szkoda, że te obłoczki płynące

 Nie są z waniliowego kremu…

 A te różowe, że to nie lody malinowe.

A te złociste pierzaste, że to nie stosy ciastek…

 I szkoda, że całe niebo Nie jest z tortu czekoladowego…

 Jaki piękny byłby wtedy świat.

Leżałbym sobie, jak leżę,

 Na tej murawie świeżej,

 Wyciągnąłbym tylko rękę I jadł… i jadł… i jadł…

 

Dzieci wygodnie siadają i dzielą się spostrzeżeniami na temat wiersza. Odpowiadają na pytania: Co robił Dyzio na łące?; O czym marzył?; Co innego mogą przypominać chmury?. Rodzic prosi, aby dziecko  ponownie ułożyło się na dywanie w wygodnej pozycji i podczas słuchania muzyki relaksacyjnej pomyślało o swoich marzeniach. Po ćwiczeniu rodzic cicho prosi dziecko, aby usiadły w kole z resztą rodziny. Zaprasza do podzielenia się swoimi marzeniami. Każde dziecko otrzymuje watę i niebieską kartkę. Rodzic prosi dziecko, aby ułożyło marzenia z waty jak chmury na niebie.

 

  1. „Cztery lale”2 – stosowanie poprawnej formy gramatycznej liczebników porządkowych. Rodzic prezentuje dziecku sylwety lalek: lala w sukience w kropki, lala w białej bluzce, lala w czarnych bucikach, lala w sweterku na guziki. Sylwety mogą być prezentowane od lewej strony do prawej (z punktu widzenia dzieci).

 Siedzą lale na tapczanie,

każda inne ma ubranie.

Pierwsza – sukienkę w kropki całą.

Druga ma bluzeczkę białą.

 Trzecia ma czarne buciki.

 Czwarta – sweter na guziki.

Dziecko na polecenie rodzic pokazuje i określa pierwszą, drugą, trzecią i czwartą lalkę, mówi, ile jest lalek, następnie zmienia układ lalek.

 Siedzą lale na tapczanie,

 każda inne ma ubranie.

 Pierwsza – ma czarne buciki.

 Druga sweter na guziki.

 Trzecia ma bluzeczkę białą.

Czwarta – sukienkę w kropki całą.

 

 

  1. „Skarby z Wyspy Marzeń” – zabawa dydaktyczna.
    Odgadywanie za pomocą zmysłu dotyku przedmiotu znajdującego się w pudle. Następnie nazwanie wylosowanego przedmiotu, podzielenie nazwy przedmiotu na sylaby.

 

 

  1. Wysłuchanie piosenki „ Mam marzenia ”

 

https://www.youtube.com/watch?v=uMRRK73w8M8

 

Nie ważne ile masz lat…
Z nimi, jak w słońca promieniach –
sprawią, że piękny jest świat,
Marzenia, Marzenia, Marzenia!

Wystarczy o nich wciąż myśleć
Wymawiać je coraz głośniej,
a los nam odpowiedź przyśle,
Marzenia spełniaj radośnie!

Marzenia dziś się spełniają,
bo każdy z nas tego chce,
sny w jawę się zamieniają,
kto MARZY, ten dobrze wie…

Nawet gdy jesteś malutki,
nie bój się wierzyć i marzyć,
Marzenia przegonią smutki
i wszystko może się zdarzyć!

Marzenia w sercu ma każdy
i trzeba o nie dbać stale,
bądź pewny siebie, odważny,
a zajdziesz dalej i dalej!

 

 ŻYCZĘ WSZYSTKIM DZIECIOM SPEŁNIENIA WSZYSTKICH MARZEŃ, TYCH DUŻYCH I TYCH MALUTKICH.

                                                                                                                                    CIOCIA ANIA