KOLEJNA PROPOZYCJA ZAJĘĆ DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZYCH
DLA DZIECI Z GR. „BRATKI”
TEMAT DNIA: „NASZE OBOWIĄZKI
POKAŻ PROSZĘ
pokaż proszę gdzie masz oczy,
gdzie masz uszy,
a gdzie nos,
pokaż rękę,
pokaż nogę,
gdzie na głowie rośnie włos?
podnieś rękę
tupnij nogą
kiwnij głową „tak” lub „nie”
klaśnij w ręce
skocz do góry
i uśmiechnij się!
„W naszym domku, w czterech kątach,
Każdy sam po sobie sprząta.
Pierwszy kącik jest Elżbietki,
Która właśnie sprząta kredki.
Drugi kącik jest Agatki:
Chowa szmatki do szufladki.
Trzeci kącik jest Rozalki,
Która sprząta pokój lalki.
W czwartym kącie, w kącie Janki,
Ktoś wycinał wycinanki.
Na podłodze, koło szafki,
Ktoś rozrzucił jakieś skrawki,
Ktoś zostawił klej otwarty
W zaśmieconym kącie czwartym.
Kto tu sprzątnie, moje dzieci?
Oczywiście, ten, kto śmiecił!”,
– rozmowa na temat treści wiersza,
– wyjaśnienie na podstawie zdjęcia lub obrazka pojęcia „bałagan” i „porządek”
– odpowiadanie na pytania: Jakie czynności wykonywane są podczas sprzątania w pokoju?
– z jakich przedmiotów korzysta się podczas sprzątania?
– dlaczego należy porządkować pokój? Kto powinien sprzątać pokój dziecka?
Rodzic zwraca się do dziecka, by dokładnie obejrzały i zapamiętały poukładane na półkach zabawki. Prosi, by zamknęło na chwilę oczy i zmienia układ przedmiotów. Po otworzeniu oczu ( na polecenie prowadzącego), dziecko zgadują, co się zmieniło.
Rodzic prosi dziecko, żeby przypomniało mu, dlaczego zabawki powinny być na swoich miejscach.
Rodzic informuje dziecko, że na sali jest jakiś przedmiot, który dzisiaj bardzo by nam się przydał. Prosi by zadawały mu pytania o cechy tego przedmiotu, np. czy jest długi czy krótki, czy jest zrobiony z plastiku czy z drewna, itd. Rodzicowi wolno odpowiadać tylko: tak lub nie. Wspólnie z dziećmi odkrywają, że do dzisiejszych zajęć bardzo przydałaby się im miotła.
https://www.youtube.com/watch?v=3-eNzX7xmFs
Życzę miłej zabawy ciocia Ania.