Zajęcia dla dzieci z grupy Bratki.
Czwartek, 26.03.2020 r.
Plan dzienny zawiera propozycje zabaw dydaktycznych, ruchowych oraz prac plastycznych.
Zajęcia i zabawy dydaktyczne
https://www.youtube.com/watch?v=gpZElYqu1Ag
Nauka słów piosenki:
Tekst piosenki:
„ Wiosna w ogródku”
1. Grabie i łopaty zimą spały w szopie
Wiadomo , że wtedy grządek nikt nie kopie.
Nagle przyszła wiosna na dwór je wygnała,
Kiedy pracowały ,ona planowała .
Ref: Tu i tam zieleń dam .Szaro-bure zniknie .
Ani się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie .
W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa ,
Kwiaty będą kwitnąć , ptaki będą śpiewać.
2. Słońce grzać zaczęło z coraz większą mocą .
Grabie i łopaty męczą się i pocą.
Taczki i konewki także się zwijają
Wszyscy pani wiośnie dzielnie pomagają.
Ref: Tu i tam zieleń dam .Szaro-bure zniknie .
Ani się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie .
W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa ,
Kwiaty będą kwitnąć , ptaki będą śpiewać. (x2)
Praca plastyczna.
Bocian wykonany z płatków kosmetycznych, pomarańczowej włóczki.
Zabawa ruchowa
„Siała baba mak”
Siała baba mak, nie wiedziała jak
A dziad wiedział, nie powiedział
A to było tak.
Zabawa matematyczna.
Liczenie grządek w ogrodzie i liczenie kwiatków. (utrwalanie liczenia w zakresie 1-5), (utrwalanie kolorów).
ZABAWA DYDAKTYCZNA KWIATY NA RABATKACH, PRZELICZANIE I DEKODOWANIE, utrwalenie kolorów.
Na moich rabatkach dziś wielkie zamieszanie
Bo wszystkie kwiaty opuściły mieszkanie.
Weście kwiatka do ręki i sprawdzajcie znaczki
Posadźcie je przy konewkach na odpowiednie rabaty.
Układamy 5 rzędów (jako rabatki), np. różne kolory klocków, które będą kwiatkami.
Dziecko kwalifikuje dany klocek w odpowiednim kolorze do danej grządki.
Utrwalenie dziecku czego potrzebuje roślinka, żeby mogła rosnąć.
(systematycznego podlewania). W ten sposób uczymy dzieci systematyczności i odpowiedzialności.
Praca manualna.