Zajęcia dla dzieci z grupy Bratki.

Czwartek, 26.03.2020 r.

 

Plan dzienny zawiera propozycje zabaw dydaktycznych, ruchowych oraz prac plastycznych.

 

Zajęcia i zabawy dydaktyczne

https://www.youtube.com/watch?v=gpZElYqu1Ag

Nauka słów piosenki:

Tekst piosenki:

„ Wiosna w ogródku”

1. Grabie i łopaty zimą spały w szopie
Wiadomo , że wtedy grządek nikt nie kopie.
Nagle przyszła wiosna na dwór je wygnała,
Kiedy pracowały ,ona planowała .
Ref: Tu i tam zieleń dam .Szaro-bure zniknie .
Ani się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie .
W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa ,
Kwiaty będą kwitnąć , ptaki będą śpiewać.
2. Słońce grzać zaczęło z coraz większą mocą .
Grabie i łopaty męczą się i pocą.
Taczki i konewki także się zwijają
Wszyscy pani wiośnie dzielnie pomagają.
Ref: Tu i tam zieleń dam .Szaro-bure zniknie .
Ani się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie .
W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa ,
Kwiaty będą kwitnąć , ptaki będą śpiewać. (x2)

 


Praca plastyczna.

Bocian wykonany z płatków kosmetycznych, pomarańczowej włóczki.


Zabawa ruchowa

„Siała baba mak”

Siała baba mak, nie wiedziała jak

A dziad wiedział, nie powiedział

A to było tak.

Zabawa matematyczna.

Liczenie grządek w ogrodzie i liczenie kwiatków. (utrwalanie liczenia w zakresie 1-5), (utrwalanie kolorów).

 

ZABAWA DYDAKTYCZNA KWIATY NA RABATKACH, PRZELICZANIE I DEKODOWANIE, utrwalenie kolorów.

Na moich rabatkach dziś wielkie zamieszanie
Bo wszystkie kwiaty opuściły mieszkanie.
Weście kwiatka do ręki i sprawdzajcie znaczki
Posadźcie je przy konewkach na odpowiednie rabaty.

Układamy 5 rzędów (jako rabatki), np. różne kolory klocków, które będą kwiatkami.

Dziecko kwalifikuje dany klocek w odpowiednim kolorze do danej grządki.

Utrwalenie dziecku czego potrzebuje roślinka, żeby mogła rosnąć.

(systematycznego podlewania). W ten sposób uczymy dzieci systematyczności i odpowiedzialności.

Praca manualna.

Kolorowanka – PDF