Wtorek – 07.04.2020r.
Temat dnia: Ale jaja.
Porównywanie różnego rodzaju jajek dekoracyjnych: kraszanek, pisanek, wydmuszek, zapoznanie z symboliką jaja. Rodzic pyta dziecko, z jakim produktem spożywczym najsilniej kojarzy mu się Wielkanoc, i przypomina, czego symbolem jest jajko. Pokazuje dziecku obrazki różnego rodzaju jajek. Dziecko porównuje jajka oraz wskazuje podobieństwa i różnice między nimi.
Dobieranie koloru kraszanki do zdjęcia produktu, za pomocą którego można zabarwić jajko na dany kolor. Rodzic pyta dziecko, czy zna sposoby barwienia jajek. Na stoliku rozsypuje obrazki kolorowych jajek oraz zdjęcia roślin. Dzieci mają dobrać zdjęcia do jajek w taki sposób, aby pokazać, jak uzyskać dany kolor kraszanki.
–– żółty – suche łupinki cebuli
–– czerwony – jagody
–– różowy – sok z buraka
–– pomarańczowy – marchew
–– niebieski – owoce tarniny
–– fioletowy – płatki ciemnej malwy
–– zielony – pokrzywa
Kolory pisanki
Rodzic wyjaśnia dziecku powiedzenia i przysłowia związane z jajkami:
–– Jajko mądrzejsze od kury.
–– Czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci.
–– Od jajka do jabłka.
–– Jajko Kolumba.
–– Kura znosząca złote jajka.
Przygotujcie plastikowe łyżki (lub zwykłe) i ugotowane jajka. Zabawa polega na przeniesieniu jajka z jednego miejsca do wyznaczonej mety. Najlepiej oczywiście na podwórku, ale jak się nie da, to można w domu.
Jeśli dzieci lubią rywalizację, może być to wyścig lub na czas.
Urozmaiceniem może być slalom, tor przeszkód lub przenoszenie jajek z zamkniętymi oczami. Wtedy zabawa przebiega w parach. Jedna osoba kieruje drugą osobą, która ma zawiązane oczy. Potem zmiana.
Dobieranie w pary dwóch skorupek jaj – (liczba i odpowiadająca liczbie ilość jajek).
Liczenie obejmuje zakres od 1 do 10 lecz chętne dzieci mogą spróbować połączyć skorupki z większą liczbą jajeczek.