Czwartek – 26.03.2020 r.

Temat dnia: Wiosenne dźwięki.

 

  1. Wiosenne dźwięki

Rodzicu, wydrukuj oraz wytnij obrazki i ich nazwy.

 

Zadaj dziecku pytanie, z jakimi dźwiękami kojarzy mu się wiosna.

– posłuchajcie odgłosów ptaków (bocian, jaskółka (oknówka), czajka, kos, skowronek, sikorka

(bogatka)); chętne dziecko może spróbowac naśladować ich odgłosy.

– przyporządkujcie odgłosy do odpowiedniego zdjęcia,

– przyporządkujcie nazwy ptaków do odpowiednich obrazków.

– podzielcie nazwy ptaków na: (sylaby, głoski – (cz-a-p-l-a),

– zapytaj dziecko, jaką głoskę słyszy na początku oraz na końcu wyrazu, (nie pokazuj dziecku

nazwy obrazka tylko ją powiedz),

– daj dziecku czas, aby przyjrzało się obrazkom i ich nazwom, następnie pomieszaj nazwy i poproś,

aby dziecko samodzielnie przyporządkowało je do odpowiednich obrazków.

 

Odgłosy:

 

Zdjęcie nr 1  JASKÓŁKA

 

Zdjęcie nr 2  BOCIAN

 

Zdjęcie nr 3  CZAJKA

 

Zdjęcie nr 4  SKOWRONEK

 

Zdjęcie nr 5  SIKORKA

 

Zdjęcie nr 6  KOS


  1. Zabawa ruchowa utrwalająca kierunki.

Dzieci zamieniają się w bociany i poruszają się po domu zgodnie z poleceniem rodzica:

dwa kroki do przodu, jeden krok w prawo, trzy kroki w lewo, jeden do tyłu, w tył zwrot, dwa kroki

do przodu itd.


  1. Karta pracy.

W każdym szeregu pokoloruj tak samo ptaki, które wyglądają jednakowo.

Karta pracy – pobierz PDF