Czwartek – 26.03.2020 r.
Temat dnia: Wiosenne dźwięki.
Rodzicu, wydrukuj oraz wytnij obrazki i ich nazwy.
Zadaj dziecku pytanie, z jakimi dźwiękami kojarzy mu się wiosna.
– posłuchajcie odgłosów ptaków (bocian, jaskółka (oknówka), czajka, kos, skowronek, sikorka
(bogatka)); chętne dziecko może spróbowac naśladować ich odgłosy.
– przyporządkujcie odgłosy do odpowiedniego zdjęcia,
– przyporządkujcie nazwy ptaków do odpowiednich obrazków.
– podzielcie nazwy ptaków na: (sylaby, głoski – (cz-a-p-l-a),
– zapytaj dziecko, jaką głoskę słyszy na początku oraz na końcu wyrazu, (nie pokazuj dziecku
nazwy obrazka tylko ją powiedz),
– daj dziecku czas, aby przyjrzało się obrazkom i ich nazwom, następnie pomieszaj nazwy i poproś,
aby dziecko samodzielnie przyporządkowało je do odpowiednich obrazków.
Odgłosy:
Zdjęcie nr 1 JASKÓŁKA
Zdjęcie nr 2 BOCIAN
Zdjęcie nr 3 CZAJKA
Zdjęcie nr 4 SKOWRONEK
Zdjęcie nr 5 SIKORKA
Zdjęcie nr 6 KOS
Dzieci zamieniają się w bociany i poruszają się po domu zgodnie z poleceniem rodzica:
dwa kroki do przodu, jeden krok w prawo, trzy kroki w lewo, jeden do tyłu, w tył zwrot, dwa kroki
do przodu itd.
W każdym szeregu pokoloruj tak samo ptaki, które wyglądają jednakowo.