ZAJĘCIA DLA DZIECI Z GRUPY „ BRATKI”
ŚRODA 25.03.2020r.

Plan dzienny zawiera propozycje zabaw dydaktycznych – ruchowych, oraz prac  plastycznych.


Zajęcia i zabawy dydaktyczne

Poznajemy pracę ogrodnika i siejemy nasionka lub sadzimy cebulki.

Rozmowa z dzieckiem „ Czym zajmuje się ogrodnik?
Sadzi cebulki, sieje nasiona, plewi, podlewa, przycina, chroni przed szkodnikami.

Opowieść ruchowa „ Ziarenko”
„Abrakadabra 1,2,3 , Małym nasionkiem jesteś ty.

Małe nasionka, leżące w ziemi już za chwilę w piękny kwiat lub w zdrowe warzywo się zamieni. Uważnie muzyki słuchajcie i w piękne kwiaty i zdrowe warzywa się zamieniajcie.”
Tajemnica małych nasionek oparte na opowiadaniu J. Wasilewskiej

„Były sobie ziarenka. Ziarenka były maleńkie i słabe. Bały się, że zjedzą je ptaki, albo polna myszka. Ale zaopiekowała się nimi ogrodniczka, która był dobra i silna. Położyła nasionka na spulchnionej grządce i przysypała je ziemią. A tam pod ziemią było ciemno, ciepło i cicho. Teraz sobie pośpimy – pomyślały ziarenka. Leżały one spokojnie przez jakiś czas, aż nagle poczuły, że wokół zrobiło się mokro. Ach! To pewnie ogrodniczka podlała ziemię! Rozzłościły się okropnie. Ze złości zaczęły się nadymać, poruszać i pęcznieć tak mocno, aż pękły. Ale nic złego się nie stało. W miejscu pęknięcia pojawił się mały, biały kiełek, z kiełka zaczęła do góry wyrastać łodyżka, która szybko wystrzeliła i wyszła z ziemi, ucieszone roślinki wygrzewały się w promieniach ciepłego słoneczka i kąpały się w kropelkach wody. To Ogrodniczka podlewała je codziennie, wyrywała chwasty, dbała o to, aby roślinki mogły swobodnie rosnąc. W niedługim czasie małe ziarenka zamieniły się w pachnące kwiaty a inne w zdrowe warzywa.

Rozmowa na temat tekstu.

– co zrobiła ogrodniczka z nasionami

– jaką pracę wykonywała codziennie

– jak zachowały się nasionka

– w co się zmieniły

Pokazanie dziecku różnych nasion, wspólne zasadzenie fasolki https://www.youtube.com/watch?v=nus6FLki3tE


 „ Magiczny koszyczek”- Wybieramy przedmioty, które pomogą roślinie urosnąć:
Buźka wesoła i buźka smutna.

Dzieci wybierają spośród przedmiotów tylko te, które są potrzebne aby zapewnić roślinom wzrost i wyjaśniają swój wybór
Nazywanie przedmiotów : konewka, ziemia- gleba, słońce – światło, termometr – ciepło, łopatka, motyczka, rzadki…

Zabawa w zgadywanki.

Rodzic czyta zagadkę, a zadaniem dzieci jest podać prawidłową odpowiedź i wskazać ja na ilustracji. Podział nazw narzędzi na sylaby.

Co kopie, chociaż nie ma nóg?
Będziesz nią ogród skopać mógł. /łopata/

Na patyku zębów rządek,
znają je na pewno dzieci.
Służą do równania grządek,
i do uporządkowania śmieci. /grabie/

Leci z niej woda
przez sito blaszane.
Jaka to wygoda
już kwiatki podlane! /konewka/

Tym dziwnym pojazdem na jednym kole
Wozi ogrodnik narzędzia na pole. /taczka/


ZABAWA MUZYCZNO- RUCHOWA – Praca ogrodnika

Dzieci ruchem i gestem naśladują podstawowe czynności związane z pracami ogrodowymi (planowanie, sadzenie, podlewanie, wzrost roślin) Dzieci dostosowują rytm i tempo wykonywania czynności do rytmu odtwarzanej muzyki.

 https://www.youtube.com/watch?v=ickkcgdEVlE


Przesyłam do Was promyk uśmiechu, niechaj powróci do mnie w pośpiechu.