Propozycje aktywności dla dzieci z grupy ,,Słoneczniki” – czwartek 01.04.2021 r.

Temat dnia: ,,Wiosenkowo, fiołkowo!”

 

  1. ,,Fiku – miku, w stawie pływa żab bez liku – zabawa usprawniająca słuch fonematyczny.

,,Fiku – miku, fiku – miku,

w stawie pływa żab bez liku.

Jak ta żaba się nazywa,

która kraulem pływa?”

 

Maluch podaje wymyślone przez siebie imię żabki. Wyliczając podaje kolejne głoski imienia. Ćwiczenie to najlepiej przeprowadzić całą rodziną, im więcej uczestników tym ciekawiej.


  1. ,,Wiosenne zagadki z kwiecistej rabatki” – rozwiązywanie zagadek. Po rozwiązaniu zagadek obejrzyjcie obrazki przestawiające wiosenne kwiaty. Nie zapomnijcie wypatrywać ich na spacerzeJ

zadanie 2 kwiaty (PDF)

  • Na trawnikach i rabatach

rosną ozdobne o żółtych kwiatach.

Przystań czasem przy nich chwilę,

te piękne kwiaty to… (żonkile)

  • Żółte jak kaczuszki,

a zielone mają nóżki.

Na niejednej łące rosną,

szukaj ich tam zawsze wiosną… (kaczeńce)

  • Dodaj dwie litery

do wyrazu ,,brat”.

Zaraz kolorowy

zakwitnie ci kwiat… (bratki)

  • Kwiatka tego nazwa jest znana,

Bo kto nie widział…. pana? (tulipan)


  1. ,,Na spacerze” – do tego ćwiczenia potrzebne będą wydrukowane i wycięte obrazki z zadaniami do wykonania J Zadaniem malucha będzie naśladowanie czynności wskazanych na kartach.

Zadanie 3 (PDF)


  1. ,,Na wiosennej łące” – praca plastyczna dowolną techniką 🙂

  1. ,,Pająk i muchy” – zabawa matematyczna doskonaląca umiejętność liczenia. Do tej zabawy potrzebne będą: pająk na pajęczynie, muchy, kostka do gry. Pająk oraz muchy do pobrania poniżej.

Zadanie 5 Pajak i muchy (PDF)

Jak grać? Wystarczy wydrukować załączone obrazki. Prosimy dziecko o wycięcie much (nie musi być dokładnie, wystarczy dookoła – przy tym zadaniu ćwiczą umiejętność posługiwania się nożyczkami).

Maluch rzuca kostką i umieszcza na pajęczynie taką ilość much, jaką wskaże kostka. Można dodatkowo dopytać, ,,Ile much pająk złapał w sieć?”, ,,Ile much zostało do złapania?”, ,,Których więcej? Much w sieci pająka, czy poza nią?”


  1. Dla chętnych:
  • MŁODSZE SŁONECZNIKI: zadania na str. 50.
  • STARSZE STARSZAKI: zadania na str. 71.

Proszę pamiętać, że są to propozycje, część z nich można w razie potrzeby zmodyfikować. Nie ma obowiązku realizowania wszystkich propozycji. Jeśli chcieliby Państwo podzielić się np. zdjęciem z wykonania jednego
z proponowanych zadań można podesłać je  na mojego e-maila alicjaharasimowicz@gmail.com