GRUPA:  STOKROTKI

TEMAT TYGODNIA: Pstryczek elektryczek.

TEMAT DNIA: W krainie elektryczności.

Czwartek, 15.04.2021r.

 

  1. Zapraszam na poranną gimnastykę

https://youtu.be/FZ3pj_ZkldQ


  1. „Niespodzianka” – wdrażanie do uważnego wysłuchania tekstu literackiego w czasie prezentacji wiersza M. Strzałkowskiej; wskazywanie ilustracji i nazywanie urządzeń, o których mowa w tekście, określanie ich cech, a także przeznaczenia; zwrócenie uwagi na zagrożenia w czasie kontaktu wody z urządzeniem.

 

„ Mama poszła do sąsiadki,

by sąsiadce podlać kwiatki,

a tymczasem tata z Jankiem

robią mamie niespodziankę.

– Posprzątamy, pozmywamy

i odpocząć mamie damy!

Będzie fajnie! A do tego

przyrządzimy coś pysznego!

Ruszył tata, a Jaś za nim

– najpierw światła powłączali,

lampy, lampki i kinkiety

(jasno było, że o rety!)

potem piece elektryczne (pstryk! i ciepło – to praktyczne),

telewizor duży, mały

(bo seriale dwa leciały),

radio (żeby im coś grało i weselej się sprzątało).

Tata wstawił wielkie pranie (z dodatkowym wirowaniem),

po czym włączył dwie zmywarki

(żeby umyć cztery garnki), frytkownicę (z fryteczkami)

i opiekacz (z grzaneczkami), i żelazko (z nawilżaczem)

zaś Jaś warczał odkurzaczem.

Grzmi muzyczka, ciepło, jasno… Nagle – trach! I wszystko zgasło. Wraca mama… Koniec świata!

– Sprzątaliśmy… – zaczął tata, po czym cicho rzekł do Janka:

– Oj, nie wyszła niespodzianka…”

 


  1. „Magiczny worek” – zabawa dotykowa; rozwijanie wrażliwości sensorycznej; rozpoznawanie niepodłączonych w danej chwili urządzeń za pomocą dotyku, ustalenie sposobu ich zasilania: prąd płynący przez kabel lub/i baterie.

Do worka lub reklamówki wkładamy różne urządzenia takie jak: telefon, myszkę od komputera, budzik elektryczny, zegarek elektryczny, szczoteczkę elektryczną, latarkę. Zadaniem dziecka jest rozpoznanie tych przedmiotów za pomocą dotyku.


  1. „Pralka, odkurzacz lub tablet” – praca konstrukcyjna; wspólne wykonanie makiety dowolnego urządzenia elektrycznego z różnych opakowań, kartonów czy pudełek (nakrętek od butelek, folii bąbelkowej, taśmy klejącej, flamastrów, itp.) Dostrzeganie charakterystycznych elementów urządzenia, wykorzystywanie materiałów z recyklingu.

  1. „Przez tunel” – zabawa ruchowa z elementami skłonu.

Do tej zabawy możemy wykorzystać krzesła i koc. Zadaniem dziecka jest przechodzenie przez tunel.


  1. Na zakończenie kolorowanka i rymowanki elektryczne:

 


Drodzy Rodzice, przygotowane zadania i zabawy są propozycjami, z których możecie skorzystać danego dnia. Nie macie Państwo obowiązku realizowania wszystkich treści. Wyżej wymienione zagadnienia przygotowane zostały w oparciu o podstawę programową.

Pozdrawiam serdecznie Magda Kaługa