GRUPA:  STOKROTKI

TEMAT TYGODNIA: Pogoda w kratkę.

TEMAT DNIA: W kaloszach czy w trampkach?

Środa, 14.04.2021r.

 

  1. „Sięgając chmur” – zabawa ruchowa ćwicząca duże grupy mięśniowe.

Ćwiczenie rozpoczyna się gdy dziecko kuca. Na klaśnięcie rodzica dziecko powoli podnosi się, wstaje, prostuje się do pozycji stojącej, wspina się na palce, wyciąga do góry ręce tak, jakby chciało sięgnąć nieba. Na kolejne klaśnięcie rodzica dziecko przysiada, powracając do pozycji kucznej. Ćwiczenie należy kilkakrotnie powtórzyć.


  1. „Gdy nadchodzi wiosna” – słuchanie utworu D. Gellner; rozmowa kierowana na temat treści oraz konieczności dbania o rzeczy i porządek.

 

„ Gdy nadchodzi wiosna, to do spania zabierają się zimowe ubrania.

– Otwierają cichutko drzwi szafy, układają się, jak które potrafi.

– Długi szalik w kącie się zwija jak wełniana, frędzelkowa żmija.

– Gruby sweter miękki jak trawa, resztki śniegu wysypuje z rękawa.

– A na półce wysoko, wysoko ruda czapka mruży rude oko.

– O! Za czapką wskakują na półkę rękawiczki czerwone i żółte!

– No a buty? Co będzie z butami? Buty także przed wiosną schowamy! Posuńcie się, bo tu ciasno! Pozwólcie im smacznie zasnąć!

– A gdy zamkną się w szafie drzwi, to z wieszaków opadną sny. Pełne lekkich, śniegowych płatków …

– Będą śnić się swetrom i czapkom!”


  1. „Słońce świeci – deszczyk pada” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

Dziecko stoi i czeka na sygnał rodzica. Na podłodze rozkładamy kilka poduszek. Gdy rodzic wypowie hasło: Słońce świeci! Dziecko zaczyna biegać po pokoju (uważając na poduszki). Na kolejny znak rodzica – klaskanie w dłonie – dziecko musi schować się przed deszczem, wskakując na poduszkę – chowa się w „domku”, kuca i składa ręce nad sobą, robiąc „daszek”. Po chwili ciszy rodzic znów wypowiada hasło: Słońce świeci! i dziecko znowu zaczyna biegać.


  1. „Pogoda się zmienia – zmieniamy ubranie” – oglądanie ilustracji przedstawiających zimę i wiosnę, rozmowa na temat dostosowania ubrania do pogody za oknem, grupowanie elementów garderoby ze względu na porę roku, w której się ją nosi.

 


  1. „Porządki w szafie” – zabawa orientacyjno-porządkowa; tworzenie zbiorów z ubraniami;

Przygotowujemy ubrania z wiosennej i zimowej garderoby, a zadaniem dziecka jest posegregowanie rzeczy według określonej pory.


  1. „Wiosenne zadania” – jeżeli macie Państwo taką możliwość, proszę o wydrukowanie.

 


Drodzy Rodzice, przygotowane zadania i zabawy są propozycjami, z których możecie skorzystać danego dnia. Nie macie Państwo obowiązku realizowania wszystkich treści. Wyżej wymienione zagadnienia przygotowane zostały w oparciu o podstawę programową.

Pozdrawiam serdecznie Magda Kaługa