GRUPA:  STOKROTKI

TEMAT TYGODNIA: Pogoda w kratkę.

TEMAT DNIA: Tęczowy zawrót głowy.

Poniedziałek, 12.04.2021r.

 

  1. „Układanka” – puzzle; doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej poprzez układanie puzzli. Z pewnością każde dziecko ma w swoim pokoju puzzle; dzisiejszy dzień zaczynamy od układania dowolnego obrazka.

  1. „Słońce świeci – deszczyk pada” – zabawa orientacyjno-porządkowa, Dziecko stoi i czeka na sygnał rodzica. Na podłodze rozkładamy kilka poduszek. Gdy rodzic wypowie hasło: Słońce świeci! Dziecko zaczyna biegać po pokoju (uważając na poduszki). Na kolejny znak rodzica – klaskanie w dłonie – dziecko musi schować się przed deszczem, wskakując na poduszkę – chowa się w „domku”, kuca i składa ręce nad sobą, robiąc „daszek”. Po chwili ciszy rodzic znów wypowiada hasło: Słońce świeci! i dziecko znowu zaczyna biegać.

  1. „Jak powstaje tęcza?” – wysłuchanie H. Ożogowskiej; analiza treści utworu w trakcie rozmowy kierowanej, wzbogacanie i porządkowanie wiadomości na temat powstawania tęczy, układanie, nazywanie i przeliczanie jej barw (do układania kolorów można wykorzystać kredki):

 

 

„Lśni na niebie tęcza,

śliczna, kolorowa,

Pytają się dzieci:

– Kto ją pomalował?

Słonko malowało

pędzelkiem ze złota.

układa się słonku malarska robota.”

 

  1. „Spacer po tęczy” – zabawa równoważna.

Rozkładamy na podłodze równolegle dwie liny (sznurki, paski…), tworząc „tęczową ścieżkę” szerokości około 20 cm. Zadaniem dziecka jest przespacerować się po wąskiej dróżce tak, aby z niej nie wypaść.


  1. „Kolory tęczy” – praca plastyczna; doskonalenie motoryki małej oraz koordynacji wzrokowo ruchowej w czasie rysowania po śladzie z zachowaniem prawidłowego kierunku od lewej do prawej oraz rozwijanie ekspresji i śmiałości ruchów podczas malowania tęczy za pomocą farb plakatowych.

Najpierw dziecko wodzi palcem po śladzie, a następnie, zachowując prawidłowy kierunek, rysuje po kropkach, tworząc łuki tęczy. Następnie zachęcamy dziecko do uzupełnienia jej kolorami. Dziecko maluje od lewej do prawej, starając się zachować płynność i śmiałość pociągnięć pędzlem. Jeżeli nie macie Państwo w domu farb to w podobny sposób zadanie można wykonać kredkami, flamastrami lub pastelami.

 


  1.  „Tęczowe wieże” – zabawa matematyczna; budowanie kolorowych wież z klocków zgodnie z instrukcją kolorystyczną, rozwijanie współpracy ręki i oka, przeliczanie elementów.

 


  1. „Sięgając chmur” – zabawa ruchowa ćwicząca duże grupy mięśniowe.

Ćwiczenie rozpoczyna się gdy dziecko kuca. Na klaśnięcie rodzica dziecko powoli podnosi się, wstaje, prostuje się do pozycji stojącej, wspina się na palce, wyciąga do góry ręce tak, jakby chciało sięgnąć nieba. Na kolejne klaśnięcie rodzica dziecko przysiada, powracając do pozycji kucznej. Ćwiczenie należy kilkakrotnie powtórzyć.


  1. „Tęczowe bańki mydlane” – jeżeli pogoda pozwoli zachęcam do wyjścia na spacer i puszczania baniek. Przyrząd do puszczania baniek możemy wykonać samodzielnie wyginając miękki drucik, natomiast płyn możemy zrobić z płynu do naczyń. Miłej zabawy!

Drodzy Rodzice, wyżej wymienione zadania i zabawy są propozycjami, z których możecie skorzystać danego dnia. Nie macie Państwo obowiązku realizowania wszystkich treści.

Pozdrawiam serdecznie Magda Kaługa