GRUPA:  STOKROTKI

TEMAT TYGODNIA: Pstryczek elektryczek.

TEMAT DNIA: Wielkanocne zwyczaje.

Piątek, 02.04.2021r.

 

  1. „Na Wielkanocnym stole”;

Wysłuchanie wiersza K. Kuzior-Wierzbowskiej, wyodrębnienie istotnych elementów symboliczno-dekoracyjnych związanych z Wielkanocą, przygotowanie świątecznego nakrycia stołu.

 

„ Stoją na stole baby lukrowane,

a między nimi stoi baranek.

Pobekuje cicho, stuka kopytkami,

bo chciałby dosięgnąć miski z pisankami.

Ale dwa kurczaczki tej miski pilnują,

Na baranka oba groźnie popiskują.

Więc mały baranek w inną stronę zmierza,

kilka listków rzeżuchy uskubał z talerza.”

 

Zachęcam do wspólnego nakrycia stołu świątecznego.

 

 


  1. „Lany poniedziałek” – wysłuchanie wiersza A. Dziechciarczyk, rozmowa na temat treści, doskonalenie umiejętności przestrzegania prawidłowych wzorców zachowań podczas rozmowy na temat polewania innych w czasie drugiego dnia świąt Wielkanocy. Wytłumaczenie dzieciom tego, że nie każdy chce być polany wodą, nie dla każdego jest to dobra zabawa. Rozróżnianie uczuć i emocji przyjemnych i nieprzyjemnych.

 

„Wielkanoc za nami

Lecz święta jeszcze trwają

Dzisiaj Śmigus – Dyngus

Więc nas polewają

 

Lany Poniedziałek

Zabawa w moczenie

Jedna taka raz do roku

Bezkarna dla Ciebie

W Lany Poniedziałek

Możesz lać, polewać

Kropić, moczyć wodą

A jest, w czym wybierać

 

Przydatna konewka

Lub wąż ogrodowy

Spryskiwacz, kropidło

Pistolet na wodę

Śmigusówka jajko

Lub też w innym kształcie

Dzisiaj Lany Poniedziałek

A więc polewajcie.”


  1. „Pisanki” – zabawa ruchowa z elementami toczenia; układamy na podłodze tor z pasków, lub szalików na szerokość małego kroku. Zadaniem dziecka jest potoczenie „jajeczka”- piłki po wąskiej „uliczce” i włożenie piłki do dużego kosza, pudełka lub pojemnika znajdującego się na końcu „uliczki”. Jeśli „jajeczko” wypadnie dziecku z toru, zaczyna turlanie od początku. Zabawa nie jest na czas.

  1. „Zielony ogródek” – przygotowanie i założenie hodowli rzeżuchy; kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych w czasie pogadanki na temat walorów zdrowotnych; uświadomienie dzieciom wartości odżywczych kiełków.

  1. „Wielkanocne zadania” – poniżej znajdują się świąteczne zadania; co wkładamy do koszyczka Wielkanocnego?, łączenie linią takich samych obrazków, otoczenie pętlą takich samych jajek (w tym zadaniu nie trzeba wpisywać wyników na karcie pracy, dzieci mogą przeliczyć jajka – w miarę możliwości oczywiście). Powodzenia!

 

 


Drodzy Rodzice, wyżej wymienione zadania i zabawy są propozycjami, z których możecie skorzystać danego dnia. Nie macie Państwo obowiązku realizowania wszystkich treści.

Ja ze swojej strony chciałabym życzyć wszystkim dzieciom i Rodzicom zdrowych, spokojnych i radosnych Świąt Wielkanocnych spędzonych w gronie najbliższych, kochanych osób. Czas mamy bardzo trudny, ale wierzę, że każdemu uda się odpocząć i pobyć z tymi którzy są dla nas ważni.

Pozdrawiam serdecznie Magda Kaługa