GRUPA:  STOKROTKI

TEMAT TYGODNIA: Co słychać, Pani Wiosno?

TEMAT DNIA: Wiosenne kwiaty.

Wtorek, 30.03.2021r.

 

  1. „Powitanie” – zabawa rozpoczynająca dzień, witanie rodzica poprzez posyłanie buziaków ( z mocno wysuniętymi wargami do przodu).

 

  1. „Jak wyglądają rośliny?” – zabawa dydaktyczna, oglądanie roślin, wymienianie, z jakich części się składają, wskazywanie, czego potrzebują rośliny do życia.

 

 

  1. „Podlewamy kwiaty” – zabawa ruchowa z elementami równowagi.

Dziecko – „kwiat” siedzi w siadzie skrzyżnym z tułowiem pochylonym do przodu i dłońmi opartymi o podłogę. Rodzic jest „ogrodnikiem” i spaceruje blisko kwiatka z konewką. „Kwiatek” dotknięty delikatnie konewką w ramię rośnie, powoli prostuje tułów i wyciąga ręce jak najwyżej w górę, aż w końcu staje na palcach i próbuje jak najdłużej utrzymać równowagę.

 

  1. „Co z tego wyrośnie?” – sadzenie roślin.

Zachęcam rodziców do wspólnego sadzenia roślin z dziećmi.

Na początku prezentujemy i nazywany akcesoria do sadzenia roślin: ziemia, doniczka, łopatka, nasiona, cebulki. Możemy zasadzić: zboża, koper, rzeżuchę, hiacynt, tulipany, dymkę. Pokazujemy prawidłowy sposób siania lub sadzenia. Potem dziecko samodzielnie wypełnia doniczkę ziemią, sieje lub sadzi wybraną wcześniej roślinę, podlewa ją i odstawia na parapet. Przez najbliższe dni pielęgnuje swoją roślinkę, obserwuje jej wzrost, dzieli się spostrzeżeniami.

 

  1. „Gdzie jest kwiat?” – zabawa rozwijająca spostrzegawczość oraz orientację przestrzenną, określanie miejsca położenia kwiatów (na…, obok…). Zadaniem dzieci jest wyszukanie i wskazanie kwiatów w różnych miejscach w domu.

 

  1. „Skaczące żabki” – zabawa ruchowa z elementami skoków obunóż. Rozkładamy na podłodze np. poduszki. Dziecko skacze od poduszki do poduszki w rytm klaśnięć.

 

Drodzy Rodzice, wyżej wymienione zadania i zabawy są propozycjami z których możecie skorzystać danego dnia. Nie macie Państwo obowiązku realizowania wszystkich treści.

Pozdrawiam serdecznie Magdalena Kaługa