GRUPA:  STOKROTKI

TEMAT TYGODNIA: Pstryczek elektryczek.

TEMAT DNIA: Pisanki, jajka malowane.

Czwartek, 01.04.2021r.

 

  1. „Krążące jajko” – zabawa ze śpiewem; doskonalenie skupienia i uwagi, a także ćwiczenie dostrzegania nacisku dłoni na przedmiot.

Przygotowujemy wydmuszkę (może też być lekka piłeczka). Dziecko wraz z rodzicem/rodzeństwem przyjmuje pozycję w siadzie skrzyżnym. Zadanie polega na przekazywaniu sobie wydmuszki w taki sposób, żeby się  nie stłukła. Dodatkowo możemy wspólnie rytmizować tekst lub śpiewać:

„Jak to miło i wesoło,

Gdy jajeczko krąży w koło,

Jajko tu, jajko tam, jajko krąży tu i tam.”


  1. „Kura i kurczaczki” – zabawa ruchowa, orientacyjno-porządkowa.

Rodzic w tej zabawie jest „kurą”. Dziecko, jako kurczak swobodnie spaceruje po pokoju, Na hasło: Kurczaczek do kury! Dziecko przybiega pod rozłożone skrzydła – ręce swojej mamy wołając: pi, pi, pi. Po słowach: Kurczaczek na spacer! „kurczaczek” zaczyna spacerować.


  1. „Pisanki, kraszanki, malowane jajka” – czytanie utworu L. Szubel; rozmowa na temat treści, oglądanie różnych pisanek i omówienie ich wyglądu, zwrócenie uwagi na ich zdobienia związane z własnym regionem:

 

„ Pisanki, kraszanki, malowane jajka w paski, w ciapki, i w kwiatki,

a w środku jajka jest żółte słonko z życzeniami – na szczęście!

Ja jestem pisanka z Mazowsza, wszystkie kwiaty kwitną na mnie – cała mazowiecka łąka!

Piękna jesteś, pisanko z Mazowsza, ale wyżej popatrz, nad wiosenną łąką wzeszła tęcza i w tęczowych paskach jest moja łowicka sukienka…

A moja sukienka w dwu kolorach i każdy wie, że jestem pisanką z Opola! Patrzcie, patrzcie, idzie pisanka krakowska, każdy ją pozna po kolorach i wstążkach!

Lany poniedziałek! Ta wasza uroda może spłynąć z wodą i będzie wam szkoda!

A sio, a sio, koguciku, lepiej śpiewaj ku – ku – ry – ku! A sio, a sio, bacz na swoje pióra, kiedy zmokniesz, będzie z ciebie kura!

Dosyć! Dosyć! tych złośliwych „trzech groszy”… Czas życzenia wszystkim złożyć …

Pisanki, kraszanki, malowane jajka: w paski, w kwiatki, i w ciapki, a w środku jajka jest żółte słoneczko z życzeniami – na szczęście! na szczęście!”


  1. „Na łyżce” – zabawa z elementami równowagi.

Dziecko otrzymuje łyżkę z jajkiem (najlepiej ugotowanym na twardo). W pokoju rozstawiamy przeszkody (mogą to być poduszki, krzesło luba zabawki). Dziecko musi przenieść jajko pomiędzy różnymi przeszkodami tak żeby nie spadło z łyżki.


  1. „Zdobione, kolorowe…” – praca plastyczna; ozdabianie sylwety pisanki, rozpoznawanie i nazywanie kolorów; doskonalenie sprawności manualnej oraz rozwijanie kreatywności w czasie rysowania i wykonania zdobień z plasteliny.

Jeżeli ktoś z Państwa nie ma możliwości wydrukowania pisanki, można oczywiście samodzielnie narysować jajko na kartce. Zachęcam do wyklejenia jajka plasteliną (należy zwrócić uwagę, żeby kulki z plasteliny były małe i rozcierane na pisance). Gotowe jajko można wyciąć i zawiesić na wstążce.

 


  1. „Kolorowe jajka” – zabawa badawcza; wspólne barwienie jajek metodami naturalnymi, np.: w wywarze ze szpinaku, cebulowych łusek, buraków, kurkumy lub w barwnikach sztucznych.

  1. „Rzut do koszyczka” – zabawa ruchowa z elementami celowania. Do tej zabawy potrzebujemy drewniane jajka lub małe piłki i kosz (lub miskę). Zadaniem dziecka jest celnie rzucić „jajkiem” do przygotowanego pojemnika.

Drodzy Rodzice, wyżej wymienione zadania i zabawy są propozycjami, z których możecie skorzystać danego dnia. Nie macie Państwo obowiązku realizowania wszystkich treści.

Pozdrawiam serdecznie Magdalena Kaługa