Poniedziałek – 08.06.2020
Temat dnia: Zwierzęta aktywne nocą.
Rodzic zadaje dziecku pytania:
Następnie pokazuje zdjęcia (sowy, ćmy, nietoperza, lisa, dzięcioła, niedźwiedzia, motyla, wilka, zająca). Prosi dziecko o wybranie zwierząt, które są: aktywne w nocy, aktywne w dzień, aktywne w dzień i w nocy. Rodzic wspólnie z dzieckiem rysuje na dużym arkuszu papieru dwa okręgi z częścią wspólną, a dziecko wkleja zdjęcia w odpowiednie miejsca.
Rodzic pyta dziecko:
Rodzic prosi dziecko o narysowanie na kartce nietoperza. Następnie porównuje swój rysunek ze zdjęciem ilustrującym nietoperza. Szuka podobieństw i różnic między rysunkiem a rzeczywistym wyglądem nietoperzy.
Rodzic inicjuje rozmowę na temat stereotypów dotyczących nietoperzy – wkręcają się we włosy, żywią się krwią – i je obala.
Rodzic pyta dziecko:
Tłumaczy im istotę zjawiska echolokacji (Nietoperz wysyła dźwięk, który odbija się od
przeszkody i trafia do jego uszu. Na tej podstawie zwierzę może oceniać położenie przedmiotów).
Rodzic wycina z czarnego papieru pasek i daje dziecku. Dziecko nalepia na pasek oczy, nos i zęby nietoperza wycięte z białego i czarnego papieru. Następnie zlepia końce pasków tak, by stworzyć opaskę pasującą na jego głowę. Na koniec dolepia z obu boków czarne skrzydełka.
Dziecko zakłada opaskę nietoperza i zawiązuje oczy. W pokoju zostają rozłożone przedmioty, które dziecko omija, poruszając się na zasadzie echolokacji. W momencie, kiedy zbliża się do przedmiotu, naprowadzający je rodzic dmucha w gwizdek. Im bliżej przedmiotu znajduje się dziecko, tym głośniejszy jest dźwięk.
https://www.youtube.com/watch?v=W8c6k4FGgHM