Czwartek – 04.06.2020
Temat dnia: Łańcuch pokarmowy.
Rodzic pyta dziecko:
Rodzic odczytuje przysłowia. Zadaniem dziecka jest zastanowić się nad znaczeniem powiedzeń.
–– Nie wywołuj wilka z lasu.
–– Wilk syty i owca cała.
–– Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka.
–– Natura ciągnie wilka do lasu.
–– Wilk w owczej skórze.
–– Człowiek człowiekowi wilkiem.
Rodzic pyta dziecko, czym jest łańcuch pokarmowy i dlaczego się tak nazywa. Każde dziecko dostaje jedno ogniwo łańcucha pokarmowego (lis, bażant, stonka, ziemniak; kornik, świerk; wiewiórka, orzech; gąsienica; kapusta,). Zdjęcia poszczególnych obiektów są naklejone na kolorowe kartki – jeden łańcuch to jeden kolor. Zadaniem dziecka jest połączyć zdjęcia w grupy kolorami, a następnie ustawić w kolejności, tak by utworzyć uporządkowane łańcuchy pokarmowe. Dziecko przedstawia swoje łańcuchy – po kolei podaje nazwy zwierząt i roślin, które w nich występują.
https://szaloneliczby.pl/porownywanie-liczb-do-20/
Wycinanie odcisków łap zwierząt z gąbki. Dziecko otrzymuje gąbki i nożyczki. Wycina z gąbki ślady łap zwierząt. Następnie moczy gąbki w farbie i robi odciski na kartce papieru.