Wtorek – 02.06.2020

 

Temat dnia: Podróże.

 

  1. W zoo – wysłuchanie wiersza Janusza Minkiewicza.

 

W zoo Janusz Minkiewicz

By kolibry przez wronę

Nie zostały zjedzone,

By przypadkiem też wrony

Nie zjadł lis wygłodzony,

Żeby lisa zaś przy tym

Nie zjadł wilk z apetytem,

By pantera w chwil kilka

Nie zdążyła zjeść wilka

I pantery, by tygrys

Na śniadanie nie przegryzł,

By tygrysa (zgadliście!)

Nie zjadł lew, oczywiście…

O to dbać musi stale,

Pilnie patrząc wokoło

Stary Michał Kawalec,

Co dozorcą jest w ZOO.

Musi dbać i o siebie,

Żeby sam przypadkiem

Lwią się nie stał kolacją

Lub tygrysim obiadkiem.

 

Rodzic zadaje dziecku pytania na temat wysłuchanego wiersza:

  • Jak wyjaśnić swoimi słowami, czym jest zoo?
  • Dlaczego niektóre zwierzęta mieszkają w zoo?
  • Jak należy się tam zachowywać?
  • Czy wolno karmić zwierzęta w zoo?

 

  1. Żyrafy – praca plastyczna. Tworzenie cętkowanych żyraf.

Dziecko zwija żółtą kartkę (najlepiej z bloku technicznego) w rulonik i skleja ją tak, by stworzyła stożek. Na czubku dokleja narysowaną głowę żyrafy. Stożek ozdabia cętkami wydzieranymi z brązowego papieru. Rodzic przekazuje dziecku ciekawostki na temat żyrafy: największe zwierzę lądowe, długa szyja umożliwia jej zrywanie pożywienia z wysokich gałęzi, ma taką samą liczbę kręgów szyjnych jak inne ssaki (tylko są one dłuższe), umaszczenie żyrafy to kamuflaż na sawannie, zagrożeniem dla żyraf są lwy.

 

  1. Wielki podróżnik – zabawa językowa połączona z wykonaniem plakatu.

Rodzic pyta dziecko:

  • Jak według ciebie wygląda podróżnik?
  • W co się ubiera?
  • Jakimi cechami charakteru się wyróżnia?

 

Rodzic wraz z dzieckiem rysuje na kartce kontur człowieka. Prosi, aby dziecko dorysowało elementy, o których wcześniej mówiło (np. ubranie, wyposażenie, plecak). Na koniec wypisuje na plakacie cechy charakteru, które według dziecka powinien posiadać dobry podróżnik.

 

  1. Nad wielkim kanionem – zabawa ruchowa z elementem ćwiczeń równoważnych.

Rodzic układa na dywanie długą, wąską tkaninę – jest to most nad kanionem. Zadaniem dziecka jest przejście po moście na drugą stronę kanionu.

 

  1. Odpoczywamy – masażyki według pomysłu dzieci.

Rodzic włącza muzykę relaksacyjną. Dziecko siedzi za rodzicem w siadzie skrzyżnym i wykonuje masażyk na plecach osoby siedzącej z przodu.

 

https://www.youtube.com/watch?v=cdpkX5ubnLU

 

  1. Karty pracy 1-3

Karta pracy 1 Karta pracy 2 Karta pracy 3