Poniedziałek – 01.06.2020

Temat dnia: Zwierzęta na świecie.

 

  1. Tam w Afryce – zabawa z pokazywaniem.

Tam w Afryce rzeka Nil,  (dziecko wskazuje palcem jakiś obiekt przed nim)

w niej krokodyl mały żył.  (robi z dłoni paszczę krokodyla)

Z tatą krokodylem  (kłapie „zębami” zrobionymi z dłoni)

pływał sobie Nilem,  (naśladuje dłonią ruch płynącej ryby)

I śpiewał tak:  (podskakuje)

Tam w Afryce…

 

  1. Joga ze zwierzętami – naśladowanie zwierząt za pomocą ruchu.

Rodzic przygotowuje papierową kostkę, na której ściankach są zdjęcia lub nazwy różnych zwierząt (żyrafa, sowa, żaba, nietoperz, wąż, kot). Ustala z dzieckiem, co będzie robić, gdy na kostce wypadnie dane zwierzę.

 

Przykładowo:

wąż – dziecko kładzie się na ziemi i wije jak wąż, ręce trzyma przy ciele, lekko unosi głowę;

sowa – staje w rozkroku, podnosi ręce, zamyka oczy;

nietoperz – kładzie się na plecach, podwija kolana na klatkę piersiową i chwyta je oburącz;

żaba – kuca w rozkroku, podpiera się rękami;

żyrafa – wspina się na palcach, złączone ręce wyciąga jak najmocniej ku górze;

kot – robi koci grzbiet.

Zabawę można rozszerzyć o inne zwierzęta. Rodzic może też poprosić dziecko o samodzielne wymyślenie ruchu przedstawiającego dane zwierzę.

 

 

  1. Ziemia, powietrze, woda, ogień – zabawa ruchowa.

Rodzic z dzieckiem rzucają do siebie piłkę, podając jedno z czterech haseł: woda, ziemia, powietrze, ogień. Na hasło: Ogień! – nie wolno złapać piłki. Przy pozostałych hasłach łapiecie piłkę i podajecie dowolną nazwę zwierzęcia: odpowiednio żyjącego w wodzie, na lądzie lub w powietrzu.

 

  1. Jakie to zwierzę? – zabawa dydaktyczna.

Dziecko kończy porównania podawane przez rodzica odpowiednią nazwą zwierzęcia, np.:

Groźny jak… (lew)

Głodny jak… (wilk)

Uparty jak… (osioł)

Mądry jak… (sowa)

Łagodny jak… (baranek)

Przebiegły jak… (lis)

W wodzie czuję się jak… (ryba)

Pracowity jak… (mrówka)

Powolny jak… (żółw)

Dumny jak… (paw)

Łazi po płotach jak… (kot)

 

  1. Mucholot – zabawa ruchowa.

Dziecko wykonuje ruchy imitujące podróż samolotem w rytm piosenki  Mucha w mucholocie: 

– wsiada do samolotu – podnosi najpierw prawą, potem lewą nogę i siada w kręgu,

– zapina pasy – krzyżuje ręce na ramionach,

– włącza silnik – wyciąga przed siebie i cofa raz prawą, raz lewą rękę,

– obserwuje chmury za oknem – przykłada ręce do oczu, tworząc lornetkę, patrzy raz w prawo, raz w lewo,

– leci – rozkłada ręce na boki i porusza się swobodnie po sali.

 

https://www.youtube.com/watch?v=IueASDp61bc

 

  1. Karty pracy
    Karta pracy 1 Karta pracy 2 Karta pracy 3