Czwartek – 28.05.2020
Temat dnia: Dziecięce marzenia.
Rodzic prosi dziecko, by się zastanowiło, czym są marzenia:
Julian Tuwim Cuda i dziwy
Spadł kiedyś w lipcu
Śnieżek niebieski,
Szczekały ptaszki,
Ćwierkały pieski.
Fruwały krówki
Nad modrą łąką,
Śpiewało z nieba
Zielone słonko.
Gniazdka na kwiatach
Wiły motylki,
Trwało to wszystko
Może dwie chwilki.
A zobaczyłem
Ten świat uroczy,
Gdy miałem właśnie
Przymknięte oczy.
Gdym je otworzył,
Wszystko się skryło
I znów na świecie
Jak przedtem było.
Wszystko się pięknie
Dzieje i toczy…
Lecz odtąd – często
Przymykam oczy.
Rodzic zadaje dziecku pytania związane z treścią wiersza:
Dziecko staje na dywanie. Rodzic umawia się z dzieckiem, że przenosi się w świat, w którym wszystko wygląda zupełnie inaczej niż współcześnie na ziemi. Prosi dziecko, by pokazało, jak wygląda w tym świecie: podskoki, trzy kroki w przód, spanie, pływanie, podniesienie prawej ręki. Zwraca uwagę, że istnieje wiele różnych pomysłów, z których każdy jest ciekawy i właściwy.
Dziecko śpiewa piosenkę, utrwalając tekst i melodię. Następnie rodzic prosi, aby stanęło na dywanie i bez śpiewania pokazało gestem jak najdokładniej treść utworu. Na kolejnym etapie dziecko śpiewa piosenkę tak, by nie użyć umówionego słowa, np. pogoda, tylko pokazuje gestem.
Rodzic prosi dziecko, aby zastanowiło się, do czego można wykorzystać sznurek. Dziecko podaje jak najwięcej zastosowań – im bardziej nietypowe, tym lepiej.
Następnie:
– biega swobodnie po pokoju, na sygnał rodzica wbiega do pętli utworzonej ze sznurka;
– chodzi stopa za stopą wzdłuż sznurka;
– staje na początku sznurka, łączy nogi i przeskakuje przez sznurek obunóż, raz na jego lewą, raz na prawą stronę;
– przechodzi pod sznurkiem trzymanym przez dwie osoby na coraz niższej wysokości;
– bawi się w szczurka (jedna osoba obraca się wokół własnej osi, trzymając koniec sznurka nisko przy ziemi, a dziecko przeskakuje przez niego).
Karty pracy