Wtorek – 26.05.2020
Temat dnia: Dzieci z różnych zakątków świata.
https://www.youtube.com/watch?v=oEMuy21CvxA
sł. Ewa Chotomska, muz. Krzysztof Marzec
Pogoda na uśmiech
Patrz na kalendarz, lato znów
Spotkać się z nami ma ochotę,
Słońce przygrzewa, zmienia świat,
Maluje twarze w piegi złote.
Nawet gdy spadnie letni deszcz,
Spod parasola się roześmiejesz.
Jaka pogoda? Jaka? Już wiesz?
Ref. Pogoda na uśmiech (uśmiech),
Pogoda na humor (humor),
Pogoda na piegi (piegi?),
Na biegi przez park.
Pogoda na lody (lody),
Pogoda na kino (kino),
Pogoda na łąkę,
Pogoda na żart.
Zza okularów ciemnych zerka.
Słońce zaprasza wszystkich dziś,
W opalonego chce grać berka.
Nawet ponurak się roześmieje,
Kiedy zatańczy zielony liść.
Do wszystkich ludzi lato się śmieje,
Ty też na spacer możesz z nim iść.
Ref. Pogoda na…
Rodzic włącza piosenkę „Pogoda na uśmiech”.
Dziecko osłuchuje się z melodią, po czym tańczy w jej rytmie w wyznaczony sposób:
––wyklaskuje rytm, wytupuje, idzie rytmicznie do przodu, do tyłu;
––wyciąga ręce ku górze, obraca nadgarstkami, macha rękami na boki;
–– chodzi w rytmie krokiem odstawno-dostawnym, dwa kroki w lewo, dwa kroki w prawo;
–– kręci młynki przed sobą, z lewej, z prawej strony.
Rodzic kładzie 9 liczmanów (klocków, fasolek) na dywanie i prosi dziecko o ich przeliczenie. Kilkukrotnie zmienia ułożenie liczmanów i za każdym razem prosi dziecko o rachowanie. Dokłada jeszcze jeden liczman.
Dziecko przelicza liczmany. Rodzic prosi dziecko o podniesienie 10 palców. Pokazuje dziecku kartonik z liczbą 10 i dokonuje analizy kształtu.
Rodzic pokazuje fotografie dzieci z różnych miejsc na świecie, (mały Afrykanin, Inuita,
Azjata, Europejczyk). Dziecko wypowiada się na temat ich wyglądu i sposobu życia a następnie dopasowuje bohaterów do miejsc zamieszkania.
Rodzic zadaje pytania:
Rodzic wspólnie z dzieckiem wybierają kraj i piszą list do mieszkających w nim dzieci.
Rodzic prowadzi przez kolejne etapy pracy: zwrot do adresata, miejsce i data.
Dziecko mówi, kim jest, buduje kilka zdań o sobie i przedszkolu, do którego chodzi. Rodzic pyta, czego chciałby się dowiedzieć o rówieśnikach z innego kraju. Wspólnie redagują pytania, przekazują pozdrowienia, podpisują się lub przyklejają kartonik z imieniem.