Piątek – 22.05.2020

 

Temat dnia: Serce na dłoni.

 

  1. Najczerwieńszy kubek – wiersz Natalii Usenko.

 

Natalia Usenko Najczerwieńszy kubek

Damy dzisiaj naszej mamie

najczerwieńszy kubek świata,

żeby rano, kiedy wstanie,

smakowała jej herbata.

Żeby, kiedy będzie smutna,

uśmiechnęła się do niego.

Nawet jeśli ma zmartwienie

albo stało się coś złego…

Kubek będzie okrąglutki

i wesoły, i pękaty.

A na kubku będzie kocur.

Albo drzewko. Albo kwiaty!

Przytulimy mamę mocno,

aż ją prawie udusimy!

I nikomu nie oddamy!

I herbatę jej zrobimy!

 

Rodzic zadaje dziecku pytania związane z treścią wiersza:

  • Jaki prezent dzieci wybrały dla mamy?
  • Dlaczego właśnie taki?
  • Jak wyglądał kubek?

 

  1. Jak wyglądam? – zabawa z lusterkami. Gimnastyka buzi i języka.

Dziecko otrzymuje lusterko. Uważnie się w nim przegląda, ogląda swoje włosy, czoło, oczy, nos, policzki, usta. W jednej rączce trzyma lusterko, w drugiej – zdjęcie mamy i taty. Zastanawia się, do kogo jest podobny – do mamy czy do taty, jaki mają kolor oczu, jak wyglądają ich nosy. Rodzic prosi dziecko, aby: zamrugało jednym okiem do swojego odbicia, szeroko się do siebie uśmiechnęło, przesłało buziaczka, spróbowało dotknąć językiem do nosa.

 

  1. Głowa, ramiona, kolana, pięty – zabawa ruchowa.

 

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

 

  1. Znajdź rym – zabawa dydaktyczna.

Rodzic rozpoczyna zdania, a dziecko kończy je rymującym się słowem.

 

Przykładowe zdania:

– Moja mama ukochana zajmuje się mną od samego… (rana)

– Z tatą dzieją się cuda, z tatą wszystko się… (uda)

– Rodzice kochają nas, zawsze znajdą dla nas… (czas)

– Zdrowia, szczęścia i powodzenia – to ode mnie są… (życzenia)

– Rodzic gotuje, sprząta, prasuje – za to dziś mu bardzo… (dziękuję)

– W dniu twojego święta – bądź zawsze… (uśmiechnięta)

 

 

  1. Kocham swoją rodzinę, ponieważ… – doskonalenie umiejętności wyrażania uczuć, emocji.

Rodzic przygotowuje dla dziecka słoik. Dziecko wycina z czerwonego papieru serduszka. Na każdym serduszku zapisuje (dla chętnych) lub rysuje, za co kocha swoją rodzinę. Mogą to być pojedyncze słowa czy obrazki lub całe ilustracje. Mogą to być skojarzenia z własną rodziną, czynności, które dziecko lubi wykonywać z najbliższymi. Dziecko wrzuca serduszka do słoika, który będzie prezentem dla rodziców. Na koniec dziecko ozdabia słoik według własnego pomysłu.

 

Karty pracy

Karta pracy 1

Karta pracy 2

Karta pracy 3