Poniedziałek – 11.05.2020
Temat dnia: Emocje – co to takiego?
Rodzic rysuje na kartce kratki. Dziecko rzuca kostką, a liczba, która wypadnie wskazuje numer zagadki. Po odgadnięciu zagadki rodzic zapisuje je na kartce w kratkach, a dziecko głoskuje dany wyraz.
Zabawę można urozmaicić o język angielski.
z | e | g | a | r | ||
d | o | m | ||||
o | s | a | ||||
n | o | c | ||||
k | r | a | j | |||
k | r | e | d | k | i |
Rodzic pyta dziecko:
Rodzic zapisuje na kartce wszystkie nazwy emocji podane przez dziecko, następnie czyta wyrazy, a dziecko powtarza oraz wyodrębnia pierwszą i ostatnią głoskę w każdym wyrazie.
Dziecko odlicza 1… 2… 3…, minę pokaż Ty!, a rodzic pokazuje jedną z emocji jedynie za pomocą mimiki. Dziecko odgaduje jej nazwę. Następnie opisuje, jak się ona objawia (np. radość: uśmiech, podniesione kąciki ust, dołeczki w policzkach; gniew: zmarszczone czoło i brwi, zaciśnięte usta itd.). Po prezentacji rodzic zapisuje na kartce daną emocje a dziecko próbuje odczytać globalnie nazwę i próbuję pokazać ją na swojej twarzy.
Rodzic z pomocą dziecka przygotowują kostkę, na której ściankach znajdują się słowa: smutny, radosny, zawstydzony, przestraszony, zaskoczony, rozgniewany. Dziecko odczytuje globalnie wyrzuconą przez siebie nazwę emocji. Następnie rodzic daje dziecku wydrukowane kontury twarzy i lusterko. Dziecko mimiką wyraża wylosowane uczucie i spogląda w lustro, następnie rysuje na twarzy mimikę, którą zobaczył.
Dziecko leży na dywanie, słuchając Sonaty księżycowej, i wykonuje polecania rodzica: rysuje palcem w powietrzu chmury, serduszka, słoneczka, nutki, znane literki, znaki, symbole itp.
https://www.youtube.com/watch?v=GOZJBVavAQA
Wytnijcie z kartki kilka, różnych wielkości figur geometrycznych. Dziecko z figur geometrycznych układa twarze przedstawiające różne emocje. Do wyboru emocji można użyć kostki z zadania numer 3.
Rodzic tworzy na podłodze drabinkę (ze wstążki, sznurka, apaszek itp.) Zadaniem dzieca jest przebiegnięcie z wysoko podnoszonymi kolanami, tak, by nie nadepnąć na żaden szczebelek. Jeśli nadepnie, wraca na początek i ponawia zadanie.