Propozycje aktywności dla dzieci z grupy ,,Maczki” – środa 06.05.2020

Temat dnia: ,,Muzyka jest wszędzie!”

 

  1. ,,Na muzyce w przedszkolu” – zabawa do piosenki. Zachęcam do wymyślenia prostego układu do pokazywania 😉
  1. ,,Matematyczny obraz” – zabawa utrwalająca znajomość kolorów i rozwijająca umiejętność liczenia.

Potrzebne będą: kostki do gry (do pobrania poniżej), farby w kolorach określonych na kostce (czerwonym, niebieskim, zielonym, żółtym, pomarańczowym i fioletowym), biała kartka, pędzel.

zadanie 2 matematyczny obraz kostki do gry

Maluch najpierw wyrzuca kostką liczbę oczek, a potem drugą kostką – kolor. Zadaniem dziecka będzie policzyć ile jest kropek, a następnie pędzlem zamoczonym w odpowiedniej farbie postawić ich tyle samo na kartce. Efekt – matematyczny obraz 😉.

 

  1. ,,Co słyszysz?” – zabawa dydaktyczna. W tej zabawie maluch porusza się swobodnie w rytm muzyki (można włączyć dowolny ulubiony utwór). Gdy muzyka cichnie dziecko zatrzymuje się – kuca i zamyka oczy. Zadaniem malucha jest wsłuchać się w ciszę. Po upływie 5-7 sekund dziecko otwiera oczy a rodzic pyta ,,Co słyszałaś/eś kiedy w pokoju była cisza?”.

 

  1. ,,Muzyka to coś wspaniałego!” – rozmowa na temat wiersza . Po lekturze można zadać dziecku następujące pytania: Jak myślisz, gdzie była dziewczynka? Czego słuchała? Jakie instrumenty grały w orkiestrze? Jak czuła się dziewczynka, słuchając muzyki? Jakie emocje może wywołać muzyka?

 

,,Muzyka to coś wspaniałego” D. Niemiec

 

Dźwięki płyną bardzo leciutko

niby frunące ptaszki na wietrze,

ciekawi was, czego słucham?

Właśnie przysłuchuję się orkiestrze.

W tle brzmią grube trąby.

Słychać skrzypce, dzwonki i flety.

Mam na twarzy coraz większe wypieki.

Teraz partię solową mają klarnety.

Orkiestra gra coraz głośniej,

czuję się podekscytowana.

Dźwięków jest wokół mnie coraz więcej,

chciałabym umieć tak grać sama.

Bo świat nut jest zaczarowany,

muzyka to coś wspaniałego.

Może wzruszać, albo zachwycać,

wzbudzić euforię w sercu każdego.

 

 

  1. ,,Deszczowa orkiestra” – zabawa improwizacyjna. Do tego zadania potrzebna będzie tylko gazeta (najlepiej w stylu ,,Głosu Szczecińskiego”). Zabawa polega na naśladowaniu odgłosów deszczu poprzez uderzanie w trzymaną w jednej dłoni gazetę w określonym rytmie i z odpowiednim natężeniem według wskazań rodzica – mały deszczyk – delikatne stukanie w gazetę jednym palcem, ulewa – stukanie palcami w gazetę, wiatr – wachlowanie gazetą trzymaną oburącz, tęcza – zataczanie gazetą półkola nad głową.

 

  1. ,,Posłuchaj…” – zabawa słuchowa. Rodzic zaprasza malucha do posłuchania fragmentów różnych utworów muzycznych. Po odtworzeniu każdego fragmentu pyta dziecko o wrażenia: Czy muzyka ci się podobała? Z czym ci się kojarzyła? Jakie uczucia może wzbudzać?
  1. ,,Poruszajmy się jak…” – zabawa ruchowa. Zadaniem dziecka będzie poruszać się swobodnie w rytm muzyki (np. do piosenki Choo Choo Ch’boogie). Na sygnał rodzica zmienia sposób poruszania się i zaczyna ruszać się np. jak staruszek/a, kangur, ślimak, ptak, niedźwiedź, jakby podłoga była gorącym piaskiem, jakby stopy przyklejały się do podłogi, jak samolot, auto, pociąg, jakby nogi były sprężynkami, jak zmęczone /radosne/złe/szczęśliwe dziecko itd. 😊

 

 

Proszę pamiętać, że są to propozycje, część z nich można w razie potrzeby zmodyfikować. Nie ma obowiązku realizowania wszystkich propozycji. Jeśli chcieliby Państwo podzielić się np. zdjęciem z wykonania jednego
z proponowanych zadań można podesłać je  na mojego e-maila alicjaharasimowicz@gmail.com