TEMAT TYGODNIA: Zwierzęta duże i małe

TEMAT DNIA: Gadający ptak – Papuga

Środa, 10.06.2020r.

 

  1. „Kolorowe papugi” – zapoznanie z wyglądem i zwyczajami papugi. Utrwalenie znajomości kolorów podstawowych. Rodzic prezentuje dzieciku zdjęcia wybranych papug: ary, nimfy, żako, kakadu, barabandy, papużki nierozłączki. Dziecko i Rodzic prowadzą swobodną rozmowę o wyglądzie papug, zwracają uwagę na ich ubarwienie (dziecko stara się podawać nazwy kolorów), dzioby, naturalne miejsce zamieszkania. Rodzic opowiada, że papugi, które żyją w naszych domach lub w zoo muszą być chronione w klatkach bądź zamkniętych pomieszczeniach, duże klatki nazywają się woliery.

  1. „Ara – porozmawiaj z nami zaraz” – wdrażanie do wyraźnego mówienia. Rodzic zwraca dziecku uwagę na umiejętności papug. Rodzic z dzieckiem zastanawia się: Co potrafi robić papuga?. Odpowiedzi szukają w wierszyku J. Brzechwy.

Papuga

Jan Brzechwa

 

„Papużko, papużko,

Powiedz mi coś na uszko.”

„Nic nie powiem, boś Ty plotkarz,

Powtórzysz każdemu, kogo spotkasz.”

 

  1. „Papuga” – praca plastyczna z wykorzystaniem barw podstawowych (zielona, czerwona, żółta i niebieska), obserwowanie efektów plastycznych, doskonalenie umiejętności posługiwania się pędzlem. Dziecko otrzymuje kartkę z wyciętym konturem papugi (bez dzioba), przymocowanym do kartki spinaczami. Za pomocą pędzla posuwistym ruchem nanosi farbę od brzegu konturu do środka, kolory mogą się łączyć ze sobą, tworzyć efekty plastyczne. Rodzic delikatnie odpina spinacze, zdejmuje pierwszą kartkę, na drugiej prezentuje się kolorowa papuga, dziecko podziwia powstałe efekty kolorystyczne, przykleja swojej papudze dziób i oczy, rysuje flamastrem nogi.

 

  1. ,,Wąż” – usprawnianie małej motoryki, kreślenie linii ciągłych nieregularnych2. N. recytuje wiersz L.J. Kerna.

 

Wąż

Ludwik Jerzy Kern

 

Idzie wąż wąską dróżką.

Nie porusza żadną nóżką.

Poruszałby, gdyby mógł,

Lecz wąż przecież nie ma nóg.

 

Dziecko kreśli drogę węża palcem na różnych powierzchniach (po dywanie, podłodze, stole, regale, oknie). Otrzymuje papier pakowy przycięty w długie pasy, które są wąską dróżką węża. Rodzic prosi dziecko, by namalowało flamastrami, jak idzie wąż (linia falista, prosta, zygzak). Można ozdobić węża według uznania.

 

Kochani Rodzice, wyżej wymienione zadania są propozycjami , nie ma obowiązku realizowania wszystkich punktów. 😊

Pozdrawiam Serdecznie, Ciocia Klaudia 😙