KOLEJNA PROPOZYCJA ZAJĘĆ DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZYCH

DLA DZIECI Z GRUPY „Bratki”

 

Temat dnia: WSPÓLNIE SIĘ BAWIMY

 

            1 Brzydkie zwierzę – praca malarska inspirowana wierszem D. Wawiłow. N. recytuje wiersz.

Brzydkie zwierzę Danuta Wawiłow

Jak mi ciocia albo wujek Piękne farby podaruje,

Namaluję na papierze

Takie brzydkie, brzydkie zwierzę…

To jest pomysł do niczego!

Lepiej maluj coś ładnego!

Nie chcesz?… Czemu?… Nie rozumiem…

Bo ładnego ja nie umiem!

Rodzic pyta: Jakie zwierzę namaluje bohater wiersza?; Jak może wyglądać brzydkie zwierzę?; Co może myśleć o sobie brzydkie zwierzę?. Po rozmowie rodzic zaprasza do wspólnego namalowania brzydkiego zwierzęcia. Na stoliku przygotowane są farby, pędzle i woda w kubkach, taśmą przytwierdzona jest kartka formatu A2 (może to być szary papier). Przy stoliku dziecko maluje jedno brzydkie zwierzę. Rodzic pomaga dziecku w ustaleniach.

  1. „Wzory” – zabawa sensoryczna, doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej. Dziecko otrzymuje tacę z kaszą manną, na stolikach leżą wzory do odwzorowania, np. linia pozioma, pionowa, ukośna, dwie linie poziome, pionowe, ukośne, krzyżyk, V,  O, U, T, A, C. Dziecko wskazującym palcem rysuje wzór, wymienia się wzorami z pozostałymi członkami rodziny, zadają sobie zadania do odwzorowania według własnych pomysłów. Dzieci mogą kreślić wzory pędzlem. Rodzic zwraca uwagę na prawidłowy chwyt.

  1. Słuchanie utworu Cz. Janczarskiego pt. „Jaś i zabawki” popartego sylwetą bohatera:

    „Jaś ma pociąg elektryczny, co po szynach wkoło mknie
    Chciał się z Jasiem bawić Lutek, ale Jaś zawołał „Nie”
    To jest moja zabawka i dla siebie ją mam
    Odszedł Lutek od Jasia, teraz Jaś został sam.

    Jaś ma konia na biegunach, co kołysze się buj, buj.
    Chciał na konia wskoczyć Włodek, a Jaś mówi „koń jest mój”.
    To jest moja zabawka i dla siebie ją mam
    Odszedł Włodek od Jasia, teraz Jaś został sam.

    Jaś ma piłkę kolorową, która skacze jeszcze jak
    Chciał się z Jasiem bawić Adam, lecz Jasiowi to nie w smak.
    To jest moja zabawka i dla siebie ją mam
    Odszedł Adam od Jasia i znów Jaś został sam.

    Pociąg stanął, konik usnął, w ciemnym kącie piłka śpi.
    Jaś nasz stoi wśród zabawek i ociera słone łzy.
    -Gdzie są moi koledzy? Przecież tylu ich mam.
    Wszyscy bawią się razem, a ja jestem tu sam”.

    Próby oceny zachowania głównego bohatera wysłuchanego wiersza:

    – Czy podobał wam się Jaś? (jeśli tak to dlaczego?)
    – Dlaczego Jaś został sam?
    – Jak czul się chłopiec, gdy koledzy go opuścili?
    – Co poradzilibyście Jasiowi/, co powinien zrobić, by koledzy
    chcieli się z nim bawić?

 

4. Wspólna zabawa przy piosence pt. tytułem

 

„ Nie chce cię, nie chce cię, nie chcę cię znać”

https://www.youtube.com/watch?v=OBr6_9iSe5M

 

Nie chcę cię, nie chcę cię, nie chcę cię znać,
Chodź do mnie, chodź do mnie rączkę mi daj,

Prawą mi daj, lewą mi daj,
I już się na mnie nie gniewaj,
Prawą mi daj, lewą mi daj,
I już się na mnie nie gniewaj.

Nie chcę cię, nie chcę cię, nie chcę cię znać,
Chodź do mnie, chodź do mnie rączkę mi daj,

Prawą mi dasz, lewą mi dasz,
Będziemy razem tańcować,
Prawą mi dasz, lewą mi dasz,
Będziemy razem tańcować,

 

Serdecznie pozdrawiam i życzę wspaniałej zabawy  ciocia Ania.