Czwartek, 14.05.2020r.

TEMAT DNIA: MAŁA ORKIESTRA

 

Hej Przedszkolaki! Przed nami kolejny dzień muzycznych zabaw. Będziemy poznawać świat instrumentów i sami muzykować. Zaczynamy!

 

  1. WIERSZ „ORKIESTRA”

Wysłuchajcie wiersza o rodzinnej orkiestrze i odpowiedzcie na pytania pod tekstem.

 

 

Orkiestra

Agnieszka Frączek

Bum bum bum!

Tra, ta, ta,

w naszym domu

wciąż ktoś gra.

Antek dudni na puzonie,

naśladując wściekłe słonie,

Franek w trąbę dziko dmie,

musisz słuchać, chcesz czy nie.

Stryj Ignacy na pianinie

brzdąka gamę co godzinę.

Rock and rolla już na dzwonkach

wystukuje ciocia Jolka.

Ja koncerty daję w przerwach,

po mistrzowsku gram na nerwach.

 

Pytania:

  1. Kto grał na instrumentach?
  2. Na jakich instrumentach grali członkowie rodziny?
  3. Co to znaczy „grać komuś na nerwach”?.

 

  1. ZABAWA MUZYCZNA „JESTEM MUZYKANTEM”

Aby zostać muzykantem, nie trzeba być dorosłym i grać w filharmonii czy w zespole muzycznym. Również i wy możecie stać się małymi muzykami. Pomoże nam w tym zabawa muzyczna, której nagranie i opis jest poniżej. Obejrzyjcie również film, na którym widać, jak muzykują dzieci w waszym wieku.

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=uitf0ghUC-k

 

Jestem muzykantem

sł. i muz. tradycyjne

Ref.: – Jestem muzykantem-konszabelantem,

– My muzykanci-konszabelanci.

– Ja umiem grać.

– My umiemy grać.

– A na czym?

 

  1. – Na pianinie!

A pianino, i no, i no, a pianino, i no, i no,

a pianino, i no, i no, i no, i no gram!

 

  1. – Na flecie!

A na flecie fiju, fiju, fiju, fiju, fiju, fiju,

a na flecie fiju, fiju, fiju, fiju gram!

 

  1. – Na skrzypcach!

A na skrzypcach dylu, dylu, dylu, dylu, dylu, dylu,

a na skrzypcach dylu, dylu, dylu, dylu gram!

  1. – Na trąbce!

A na trąbce tru tu tu tu, tru tu tu tu, tru tu tu tu,

a na trąbce tru tu tu tu, tru tu tu tu gram!

 

  1. – Na bębnie!

A na bębnie bum ta ra ra, bum ta ra ra, bum ta ra ra,

a na bębnie bum ta ra ra, bum ta ra ra gram!

 

  1. – Na wszystkim!

A pianino, i no, i no, a pianino, i no, i no.

A na flecie fiju, fiju, fiju, fiju fiju fiju.

A na skrzypcach dylu dylu dylu dylu dylu dylu.

A na trąbce tru tu tu tu, tru tu tu tu tru, tu tu tu.

A na bębnie bum ta ra ra, bum ta ra ra, bum ta ra ra.

 

  1. ZABAWA GRAFOMOTORYCZNA „CIENIE”

Czy potraficie nazwać wszystkie przedstawione na obrazku instrumenty? Przyjrzyjcie się im, a następnie połączcie z odpowiednimi cieniami. Pokolorujcie obrazek.

 

 

  1. FILM DYDAKTYCZNY „ŚWIAT INSTRUMENTÓW”

Świat instrumentów jest bardzo duży i znajdziecie w nim niezliczoną ilość dźwięków. Obejrzyjcie playliste z linku poniżej. Posłuchajcie brzmienia różnych instrumentów i spróbujcie zapamiętać ich nazwy.

 

https://www.youtube.com/watch?v=PqqU7mO6gPI&list=PLNm0isoSFUxHIf0P5jbi4RQhgr7eqAklr&index=1

 

  1. ZABAWA „CO NIE PASUJE?”

Przyjrzyjcie się uważnie ilustracji. W każdym szeregu skreślcie instrument, który nie pasuje do pozostałych i spróbujcie wytłumaczyć dlaczego.

 

 

  1. ZABAWA GRAFOMOTYRYCZNA „MUZYCY”

Przyjrzyjcie się postawie każdego muzyka na obrazku i połączcie go z właściwym instrumentem. Jak nazywają się te instrumenty a jak muzycy, którzy na nich grają? (gitara-gitarzysta, saksofon-saksofonista, fortepian-pianista) Spróbujcie naśladować ruchem grę na tych instrumentach.

 

 

  1. ZABAWA PLASTYCZNA „KASTANIETY”

Dziś przedstawiamy kolejny instrument, który doskonale znacie z przedszkola. Są to kastaniety. Spróbujcie wykonać swoją własną, domową wersję tego instrumentu. Wytnijcie z tektury długi pasek i zaokrąglijcie jego końcówki. O pomoc w wycinaniu możecie poprosić rodziców. Na końcach paska, po wewnętrznej jego stronie przyklejcie mocnym klejem małe metalowe nakrętki po soczkach lub kapsle. Można również przyszyć lub przykleić duże guziki. Całość ozdóbcie według własnego pomysłu.

 

 

 

 

Nie zapomnijcie pochwalić się efektami waszych dzisiejszych zabaw. Czekamy na wasze zdjęcia na naszym przedszkolnym Facebooku. J

https://www.facebook.com/Przedszkole-Strefa-Malucha-Technopark-Pomerania-793261094138608/?ref=br_rs