Propozycje zajęć dla dzieci z grupy Słoneczniki.

Piątek,08.05.2020r.

Dzień dobry w piątek 🙂

 

Zacznijmy dzień od małej rozgrzewki.

Gimnastyka z Lulisią

https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc

 

A teraz przystąpmy do zadań dzisiejszego dniaJ

Przeczytajcie wiersz, to taka trochę zagadka.

„Znak”

 Maria Łaszczuk

Czy wiesz, jaki to znak: w czerwonym polu biały ptak?

Wiem – odpowiedział Jędrek mały. –

 To jest znak Polski: Orzeł biały.

Czy wiecie o jakim orle mowa?

Ten orzeł to symbol narodowy naszego kraju-Polski

Godło Polski

Podziel ten wyraz na głoski

G-O-D-Ł-O

Poproś aby dziecko po Tobie powtórzyło wyrazy:

-Polska

-Flaga

-Godło

-Warszawa

-Mapa

Przyjrzyjcie się ilustracji, niech dziecko opisze  orła.

Teraz zapraszam do obejrzenia bajki/prezentacji na temat symboli narodowych.

https://www.youtube.com/watch?v=DCwEJ9tHt5c

 

Kolejne zadanie polega na połączeniu kropek a następnie pokolorowaniu tła na kolor czerwony

 

 

 Na zakończenie rymowana zabawa oraz gimnastyka buzi i językaJ

Może uda Wam się wspólnie mówić tekst jednocześnie pokazując części ciała.

Lata osa koło nosa.
Lata mucha koło ucha.
Lata pszczoła koło czoła.
Lecą ważki koło paszki.
Lata bąk koło rąk
Chodzą mrówki koło główki.
Pełza gąsieniczka dokoła policzka.

„Koniki” – kląskanie przy jednoczesnym uśmiechu.
2. „Malowanie gwiazd” – czubkiem języka dotykajcie różnych miejsc na podniebieniu.
3. „Malowanie sufitu” – dotknijcie językiem do podniebienia i prowadźcie go wzdłuż podniebienia twardego do miękkiego, czyli od zębów do gardła.
4. Policzcie zęby czubkiem języka – najpierw na górze, a potem na dole.
5. „Mycie zębów” językiem od strony zewnętrznej i wewnętrznej. Przy tym ćwiczeniu możecie mieć otwarte usta.
6. Zaciśnijcie z całej siły wargi, a następnie próbujcie je spychać językiem z zębów.
7. Skierujcie język do nosa, do brody, do prawego ucha, do lewego ucha. UWAGA! Osoby, które wsuwają język między zęby w czasie mówienia , nie powinny wykonywać tego ćwiczenia!
8. Dotykajcie czubkiem języka na zmianę lewego i prawego kącika ust.
9. Przyklejcie język do podniebienia przy opuszczonej żuchwie. Następnie gwałtownie odklejcie język tak, by uzyskać odgłos kląskania.
10. Oblizujcie językiem dolną i górną wargę.
11. „Rurka” – ułóżcie język w rurkę.
12. „Język na gumce” – język przyklejcie do podniebienia, jednocześnie opuszczając żuchwę (dolną szczękę). Nie pozwólcie, by język odkleił się od podniebienia. To ćwiczenie rozciąga wędzidełko.
13. „Woźnica” – kląskajcie i cmokajcie na przemian.
14. Opuście dolną szczękę i połóżcie swobodnie język na dolnej wardze. Powinien być spłaszczony i rozszerzony tak mocno, by jego boki dotykały do kącików ust.
15. „Koszyczek” – zwińcie język do środka buzi. Musi on być dosyć szeroki, by udało się utworzyć z niego rodzaj koszyczka. Możecie sobie pomóc małymi cukierkami i z języka zrobić „łyżeczkę”, która utrzyma cukierek w dole języka i nie spowoduje jego połknięcia.