Poniedziałek, 27.04.2020r.

TEMAT DNIA: MOJE ULUBIONE KSIĄŻKI

 

Witajcie Słoneczniki! Zaczynamy nowy tydzień naszych zabaw. Tym razem udamy się do bajkowej krainy książek. Jestem pewna, że uwielbiacie je czytać razem z rodzicami.

 

  1. WIERSZ MOJE KSIĄŻKI”

Przeczytajcie wiersz i spróbujcie odpowiedzieć na pytania pod nim.

 

„Moje książki” Iwona Salach

Moje książki kolorowe

stoją równo na półeczce.

Myję ręce i oglądam

kartkę po karteczce.

Czasem książki czyta mama,

bo ja nie potrafię sama.

Z książek wiele się dowiecie

o szerokim pięknym świecie.

O roślinach, o zwierzętach,

o dalekich krajach też.

Wszystko w książce jest zamknięte,

a więc ją do ręki bierz.

 

Pytania:

  1. Dlaczego dobrze jest mieć książeczki w domu i czytać je codziennie?
  2. Co trzeba najpierw zrobić, zanim weźmiemy do ręki książkę?
  3. Przyjrzyjcie się uważnie obrazkowi poniżej. Jakie są zasady prawidłowego obchodzenia się z książkami? Jakie jeszcze inne zasady możecie wymyśleć? (nie wolno poplamić książki ani zaginać rogów, należy delikatnie odwracać kartki, by ich nie podrzeć)

 

 

  1. ZABAWA MATEMATYCZNA „KSIĄŻKI W MOIM DOMU”– KLASYFIKACJA

Rozłóżcie na dywanie różne książki. Spróbujcie podzielić je na zbiory, np.:

– książki duże i małe;

– książki prostokątne, kwadratowe, w innych kształtach;

– książki dla dzieci i dla dorosłych;

– według tematyki (np. bajki, o dinozaurach, kulinarne, podróżnicze, itp.);

– książki z obrazkami i bez nich;

– książki z cienkimi stronami i ze stronami z tektury;

– itp., itd.

 

  1. ZABAWA „KSIĄŻKI I CIENIE”

Przypatrzcie się uważnie książkom i cieniom na obrazku. Spróbujcie połączyć je w pary.

PDF2

 

  1. ZABAWA MATEMATYCZNA „GDZIE JEST KSIĄŻKA” – ORIENTACJA PRZESTRZENNA

Przygotujcie do zabawy ulubioną książkę. Stańcie przed regałem. Kładźcie książkę na półki o różnej wysokości i proście, aby rodzice mówili, gdzie ją kładziecie (na górze, na dole, na środku). Potem zamieńcie się rolami – rodzic kładzie książkę na półki a dziecko opowiada jak wysoko. Możecie także zwiększyć trudność zabawy o określenia na, (np. na stole), pod (np. pod łóżkiem, obok (np. obok misia), itp.

 

  1. ZABAWA „JAKA TO BAJKA”

Poproście rodziców, żeby przygotowali rekwizyty, które kojarzą się z bajkami i spróbujcie odgadnąć z jakich bajek pochodzą.

Przykłady:

– pantofelek – Kopciuszek

– kozak, kapelusz – Kot w butach

– Piernik, ciastka – Jaś i Małgosia

– jabłko – Śpiąca Królewna

– rysunek śnieżynki-Królowa Śniegu

– koszyk – Czerwony Kapturek

– itp., itd.

 

  1. ZABAWA „ZNAJDŹ RÓŻNICĘ”

Przyjrzyjcie się obrazkom. Czy potraficie znaleźć 3 szczegóły, którymi różni się każda para obrazków?

PDF3

 

  1. ZABAWA SENSORYCZNA „KOSZYK CZERWONEGO KAPTURKA”

Poproście rodziców aby przygotowali duży koszyk lub pojemnik. Niech ukryją w nich różne produkty spożywcze (np. warzywa czy owoce) i przykryją chustką. Możecie też zasłonić oczy np. szalikiem. Waszym zadaniem będzie rozpoznanie ukrytych produktów tylko za pomocą dotyku.

 

  1. „BAJKA O ZMĘCZONEJ KSIĄŻCE Z BAJKAMI”

Posłuchajcie nagrania bajki o zmęczonej książce z bajkami.