ZAJĘCIA DLA DZIECI Z GRUPY „ BRATKI”
PONIEDZIAŁEK 06.03.2020r.
TEMAT TYGODNIA „WIELKANOC”
Temat dnia: Przygotowanie do Świąt.
Jak wiadomo, każda mama pragnie, aby jej dziecko było naj, naj, najwspanialsze!
Prawda?
Tak samo rzecz się miała z pewnymi dobrze mi znanymi kurami.
Któregoś ranka wszystkie trzy zniosły jajka. Cóż to była za radość! Gdakały wniebogłosy ze szczęścia! Spoglądały z miłością na swe jajeczka. Otulały je delikatnie. Nasłuchiwały, czy zza kruchej
skorupki nie dobiegnie ich czasem jakiś dźwięk. Jednym słowem, jak wszystkie mamy,
robiły sporo zamieszania.
– Z mojego jajeczka! – gdakała pierwsza kura – wyrośnie najsilniejszy kogucik na całym
podwórku!
– A z mojego – gdakała druga – najpiękniejsza nioska w całej wsi! Zaś trzecia kura była
tak szczęśliwa, że nie wiedziała nawet, czy wolałaby chłopca, czy dziewczynkę. Wszystkie
jednak chciały, aby ich dzieci były najpiękniejsze. Postanowiły więc pomalować skorup-
ki jajek najwspanialej, jak tylko potrafiły.
– Mój kogucik – gdakała pierwsza kura – będzie czerwony w niebieskie paski.
– A moja nioska – gdakała druga – będzie różowa w zielone groszki.
Zaś trzecia kura nie mogła się zdecydować, czy pomalować jajo na pomarańczowo
w brązowe kwadraciki, czy na brązowo w pomarańczowe trójkąciki.
Wszystkie były przekonane, że z tak kolorowych jajek wyklują się najpiękniejsze kurczaki na świecie.
( rodzic przerywa opowiadanie i pyta dzieci, co sadzą o pomyśle kurek i czy rzeczywiście z jajek wylegną się kurczątka w kolorach skorupek. Następnie kontynuuje opowiadanie, zwracając uwagę dzieci na to, kto miał rację).
I rzeczywiście. Którejś nocy usłyszały jakieś ciche trzaski, jakieś popiskiwania. Zanim
się obejrzały, z popękanych kolorowych skorupek wyskoczyły ich dzieci.
– Jaka śliczniutka! – wygdakała pierwsza kura.
– Mój ty kochany! – rozczuliła się druga.
– Chlip, chlip! – płakała ze szczęścia trzecia kura.
A małe kurczaczki, wszystkie żółciutkie, jak gdyby pomalowało je samo słońce, rozejrzały się dookoła i krzyknęły radośnie: „Mamo! Już jestem!”
– Co zniosły kury?
– Dlaczego chciały, aby ich dzieci były najpiękniejsze?
– Co zrobiły, aby tak się stało?
– Jak pomalowały jajka?
– Jakie kurczątka wykluły się z jajek?
Krótki filmik jak kurczaczek wykluł się z jajka.
https://www.youtube.com/watch?v=whsdyV0O318
Z czego składa się jajko?
na spodeczkach; określanie ich konsystencji i koloru.
Wyjaśnienie, jakie funkcje pełnią w jajku; określanie charakterystycznych cech skorupki. Określanie przez dzieci, w jakiej postaci można spożywać jajka. Degustacja jaj ugotowanych na twardo.
„Kurki i kurczęta” – zabawa ruchowa z elementami skoku.
( zabawa wspólna z rodzicami)
Polega na skokach obunóż, gdzie rodzic skacze pierwszy dziecko tuż za nim naśladując kurczaka, poruszając rękoma wykonuje gest ruchu skrzydeł.
spacer na krawędzi – dzieci ustawiają się na krawędzie dywanu i przemierzają go wokół krokiem dostawnym, naśladując jak chodzi kura.
(Proponuję aby zabawa odbyła się podczas słuchania muzyki, dziecko chętniej w niej uczestniczy).
https://www.youtube.com/watch?v=ct_4if6byN4
Proponuje naukę wierszyka na pamięć,
Cukrowy baranek ma złociste różki
pilnuje pisanek na łączce z rzeżuszki.
A gdy nikt nie patrzy, chorągiewką buja
i cichutko beczy Święte Alleluja.
Niech Ci jajeczko dobrze smakuje,
bogaty zajączek uśmiechem czaruje.
Mały kurczaczek spełni marzenia –
wiary, radości, miłości, spełnienia!
Praca plastyczna- potrzebne materiały: (ołówek, kartka papieru, kolorowa plastelina).
Rysujemy dziecku kształt jajka, następnie dziecko samodzielnie rysuje wzorek , a następnie wykleja je plasteliną).
Życzę miłej zabawy i bardzo serdecznie pozdrawiam rodziców, a moje zdolne dzieciaki ściskam mocno. Ciocia Ania.