Temat TYGODNIA : Zwierzęta na wiejskim podwórku

Temat DNIA: Odgłosy z wiejskiego podwórka.

Środa, 01.04.2020 r.

 

  1. Odgłosy zwierząt na wsi 😊

https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw


  1. ,,Dziwne rozmowy“ – przypomnienie i nauka piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=qc5a7O1odnI

 

W chlewiku mieszka świnka

Co trąca ryjkiem drzwi,

Gdy niosę jej jedzenie

To ona kwi, kwi, kwi.

 

Na drzewie siedzi wrona

Od rana trochę zła

Gdy pytam jak się miewa

To ona kra, kra, kra.

 

Opodal chodzi kaczka

Co krzywe nóżki ma

Ja mówię jej dzień dobry

A ona kwa, kwa, kwa.

 

Przed budą trzy szczeniaczki

Podnoszą straszny gwałt

Ja mówię cicho pieski

A one hau, hau, hau.


3, ,,Zabawa w rymy “ – zabawa podczas słuchania wiersza M. Strzałkowskiej. Rodzic prosi, by dziecko naśladowało głosy zwierząt z wiejskiego podwórka – w momentach, w których Rodzic przerwie recytację.

Zabawa w rymy

Małgorzata Strzałkowska

 

Raz wybuchła na podwórku awantura, 

bo zginęły pewnej kurze cztery pióra! 

Kura gdacze, 

kaczka… (kwacze) 

krowa… (ryczy) 

świnia… (kwiczy) 

owca… (beczy) 

Koza… (meczy) 

a na płocie przy chlewiku

kogut pieje: kukuryku! 

Gdy już każdy wrzasków miał powyżej uszu, 

ze stodoły wyszło pisklę w pióropuszu.

Odnalazła kura pióra i umilkła awantura,

a pisklęciu się dostała niezła bura.

 


 

  1. „Co to za zwierzę?” – zabawa dydaktyczna. Odkrywanie elementów zakrytych obrazków i odgadywanie ich nazw. Rodzic rozkłada obrazki zwierząt częściowo zakryte kartką: krowy, kaczki, konia, kury, koguta, psa, kota. Rodzic pokazuje dziecku fragment obrazka, np. głowę, brzuch, nogi lub rogi, a dziecko odgaduje, jakie zwierzę ukryło się pod kartką. Po odgadnięciu dziecko naśladuje głos tego zwierzęcia.

 


  1. ,,Krowa i mucha” – słuchanie wiersza P. Siewiery-Kozłowskiej połączone z zabawą naśladowczą. Dziecko naśladuje ruchy zgodnie z tym, co usłyszy w wierszu. Rodzic pokazuje czynności, które należy wykonywać.

 

Krowa i mucha

Patrycja Siewiera-Kozłowska

 

Była sobie krowa mała,

która pożuć trawkę chciała.

Trawka świeża i zielona,

krówka jest nią zachwycona.

Najpierw wącha,                              (wdech przez nos)

potem wzdycha                                (wydech przez usta z głośnym westchnieniem: aaach!)

(a nad trawką mucha bzyka).         (bzzzzz – zęby złączone) 

Żuje krówka swoją trawkę,             (okrężne ruchy żuchwy)

Myśli: „chyba zjem dokładkę!”

Lecz te myśli jej przerywa mucha,

która ciągle bzyka.                             (bzzzz – zęby złączone, usta rozciągnięte)

Krowa – pac! – ogonem muchę,      (klaśnięcie i wymówienie słowa: pac) 

mucha brzęczy wciąż nad uchem!    (bzzzz – zęby złączone, usta rozciągnięte)

Tak dzień cały się bawiły,

aż opadły całkiem z siły!


  1. Ćwiczenia usprawniające mięśnie buzi i języka.

 

UWAGA : Jeśli dziecko sepleni NIE korzystamy z ćwiczeń, które wymagają wyciągania języka przed zęby.

 

Zaczynamy 😊

 

 

 


  1. Konik – Kolorowanka 😊

 

 

Kochani Rodzice, wyżej wymienione zadania są propozycjami , nie ma obowiązku realizowania wszystkich punktów. 😊