Poniedziałek, 30.03.2020 r.

Temat TYGODNIA: Zwierzęta na wiejskim podwórku.

Temat DNIA: W gospodarstwie.


  1. ,,W gospodarstwie” – słuchanie wiersza T.M. Massalskiej.

Pieje kogut już od świtu:

 – Kukuryku! Kukuryku!

Kura do kurczaków żwawo

gdacze: – W lewo!

Gdacze: – W prawo!

Kaczka kwacze: – Kwa! Kwa! Kwa!

Trzy kaczątka dziobem pcha.

Krowa muczy: – Mu! Mu! Mu!

Aż po prostu brak jej tchu.

Koń opędza się od much.

I rży głośno: – Jestem zuch!

 Świnka chrumka: – Chrum! Chrum! Chrum!

Co za hałas! Co za szum! 

Kot cichutko miauczy: – Miau!

A pies szczeka: – Hau! Hau! Hau!

 

Rozmowa na temat wiersza. Rodzic rozkłada przed dzieckiem sylwety zwierząt występujących w wierszu oraz zadaje następujące pytania :

  • Jakie zwierzęta występowały w wierszu?
  • Jaki głos wydaje: kogut / kura / kaczka / krowa / świnia / kot / pies? (dziecko po kolei naśladuje głosy zwierząt).

 

 


  1. ,,Dziwne rozmowy” – zabawa ruchowa przy piosence. Dziecko słucha piosenki, gdy usłyszy fragment z piosenki o danym zwierzątku próbuje je naśladować.

https://www.youtube.com/watch?v=jI9trIb3NJQ

 

W chlewiku mieszka świnka

 i trąca ryjkiem drzwi.

Gdy niosę jej jedzenie,

to ona: „Kwi, kwi, kwi!”

 

Na drzewie siedzi wrona,

 jest czarna, trochę zła.

Gdy pytam: „Jak się miewasz?”,

to ona: „Kra, kra, kra!

 

Opodal chodzi kaczka,

 co krzywe nóżki ma.

Ja mówię jej: „Dzień dobry”,

 a ona: „Kwa, kwa, kwa.”

 

Przed budą trzy szczeniaczki,

podnoszą straszny gwałt.

Ja mówię: „Cicho, pieski”,

a one: „Hau, hau, hau!”.


  1. ,, Kolorowanka – krowa “ – Dziecko koloruje swoją krówkę. 😊

 

Kolorowanka – pobierz PDF


  1. „Koci spacer” – dziecko wykonuje ćwiczenie równoważne, idzie po ławeczce lub linie, stopa za stopą, ręce w bok. Ćwiczenie należy powtórzyć kilka razy.