Propozycje aktywności dla dzieci z grupy ,,Maczki” – piątek 27.03.2020

 

Temat dnia: ,,Robimy ser!”

 

  1. ,,W zagrodzie” – zabawa ruchowa. Zadaniem dziecka będzie naśladowanie ruchem i głosem różnych zwierząt, które można spotkać w gospodarstwie. Na sygnał rodzica – następuje zmiana (pies, kot, kura, gęś, owca, koza, krowa, kogut, koń itp.)

wiejskie dobra – pomoc dydaktyczna


  1. ,,Co daje nam krowa, a co kura?” – rozmowa na temat produktów, które pochodzą od zwierząt. Jeśli istnieje taka możliwość, proszę, żeby wydrukowali Państwo obrazki i je wycieli. Zadaniem dziecka będzie nazwanie przedmiotów znajdujących się na podanych obrazkach  oraz przyporządkowanie ich do właściwych zwierząt.  Można porozmawiać z dzieckiem na temat tego, które produkty pochodzą bezpośrednio od zwierząt, a które są przetworzone.

  1. Jak powstaje ser? Pewna myszka była tego bardzo ciekawa i postanowiła się tego dowiedzieć. Podany film ukazuje w jaki sposób powstaje ser. Mogą Państwo obejrzeć go wspólnie z dziećmi. To dobry moment, by porozmawiać na temat tego, jakie jeszcze produkty powstają z mleka? Które z nich dziecko lubi najbardziej? Za którymi nie przepada i dlaczego?

https://www.youtube.com/watch?v=adyD07I9shY


  1. „Poranek na wsi” – opowieść słowno-ruchowa. Zadaniem dziecka będzie wykonywanie odpowiednich ruchów, o których mowa w opowiadaniu.

 

,, Noc bardzo szybko minęła i zaczęło świtać. Całe gospodarstwo powoli budziło się do życia (dziecko powoli się przeciąga). Jako pierwszy wstał pies Mars i wesoło merdając ogonem, zaczął biegać po podwórzu (porusza się na czworakach). Jego głośne szczekanie obudziło kota Puszka, który przeciągnął się mocno jeden raz (wykonuje koci grzbiet), potem drugi (powtarza ćwiczenie), po czym ziewnął głośno (ziewa) i wyjrzał na zewnątrz. Nim zdążył cokolwiek powiedzieć, ujrzał spacerujące po podwórzu kury (kładzie ręce na biodrach i porusza się, obciągając palce stóp), które od czasu do czasu grzebały w ziemi w poszukiwaniu ziaren i robaczków (pociera o dywan raz jedną nogą, raz drugą). Tuż za nimi na powitanie dnia wyszły gąski, które szły jedna za drugą, śmiesznie poruszając kuperkami i wyginając długą szyję raz w prawo, raz w lewo (idzie od czasu do czasu przykucając, porusza głową w prawo i lewo). A kiedy dotarły do stawu, wskoczyły doń zadowolone (zatrzymuje się i podskakuje). Nawet krowa Aniela zdążyła się obudzić. Leniwie pokręciła mordą i oblizała się wielkim językiem (oblizuje się, poruszając językiem raz w jedną, raz w drugą stronę). Zaraz ruszyła zjeść trochę siana, nim ubiegną ją baranki, które już podskakiwały, pędząc w stronę żłobu (podskakuje). Tak, chyba całe podwórko już się obudziło. Ale… Zaraz, zaraz! A gdzie jest kogut?! (przykłada dłoń do czoła i rozgląda się). Jest w kurniku! Biedaczek zaspał! (łapie się za głowę). To może pozwólmy mu dziś dłużej pospać. Nie budźmy go (kładzie palec na ustach i siada na dywanie).


  1. ,,Co nam dają krowa, owca i kura? – karty pracy. Zadaniem dziecka będzie otoczenie pętlą, tych produktów, których dostarczają nam określone w zadaniu zwierzęta.
    Karta pracy: 1, 2 i 3

  1. Zabawa przy piosence ,,Stary Dziadek farmę miał” – mogą Państwo wspólnie z dzieckiem ułożyć prosty układ taneczny do piosenki. Piosenka łatwo wpada w ucho 😉

https://www.youtube.com/watch?v=fUX5kYzzi5Q


Proszę pamiętać, że są to propozycję, część z nich można w razie potrzeby zmodyfikować. Nie ma obowiązku realizowania wszystkich propozycji. Jeśli chcieliby Państwo podzielić się np. zdjęciem z wykonania innego
z proponowanych zadań można podesłać je  na mojego e-maila alicjaharasimowicz@gmail.com