Środa – 15.04.2020
Temat dnia: Polne rośliny.
Rodzic pokazuje zdjęcia roślin:
Zadaniem dziecka jest próba podzielenia roślin na grupy oraz próbuje scharakteryzować rośliny należące do jednej grupy.
Rodzic pyta, czym różnią się od siebie rośliny zbożowe (kwiaty zbóż i owoce mogą tworzyć kłos, kolbę lub więch). Dziecko zastanawia się nad nazwą „rośliny okopowe” (okopuje się je podczas sadzenia, a następnie wykopuje z ziemi). Rodzic opowiada dziecku o pochodzeniu nazwy roślin oleistych i włóknistych (produkcja oleju oraz wytwarzanie nici i włókien).
Rodzic drukuje nazwy roślin i na stoliku rozkłada obrazki z poprzedniego zadania. Razem z dzieckiem czyta i pokazuje zapis graficzny nazwy rośliny a następnie dziecko próbuje dopasować nazwę do obrazka. Po przeczytaniu i przyporządkowaniu nazw do obrazków rodzic miesza wyrazy i dziecko jeszcze raz próbuje dopasować (tym razem samo) nazwy do obrazków.
Dodatkowo poproś dziecko, aby podzieliło nazwy na sylaby, głoski oraz żeby wyodrębniło pierwszą i ostatnią głoskę w wyrazie.
Rodzic pokazuje dziecku popcorn. Zadaje pytania:
Na koniec przygotujcie razem popcorn
Zbudujcie z klocków dwie bramki i rozgrywajcie mecz. Zabawa polega na wdmuchaniu jak najwiekszej ilości popcornu do swojej bramki za pomocą słomki.
Pomieszajcie ziarna kukurydzy i fasoli. Zadaniem dziecka jest oddzielenie ziaren kukurydzy od ziaren fasoli.
Dziecko rysuje kolbę kukurydzy żółtym flamastrem. Zielonym flamastrem dorysowuje łodygę i liście. Macza paluszek w żółtej farbie i robi odciski, tworząc miejsce na ziarna kukurydzy. Na końcu wypełnia żółte pola prawdziwymi ziarnami kukurydzy
Zabawa dla całej rodziny. Rodzic włącza piosenkę i dziecko zaczyna swobodnie do niej tańczyć. Po chwili dziecko wybiera sobie osobę do tańca i tańczycie w parach. Następnie dziecko siada i osoba wybrana tańczy dalej i wybiera osobę do pary. Zabawa trwa do końca piosenki.
https://www.youtube.com/watch?v=kVVKcnxqm9U