Środa – 08.04.2020r.

Temat dnia: Co się kryje w święconce?

 

  1. Pisanka Wielkanocna dla wujka Oskara.
    Kochane dzieci.
    Kilka dni temu rozmawiałam z Zajączkiem Wielkanocnym. I wiecie, co mi powiedział? Powiedział mi, że spotkał Waszego wujka Oskara, który był bardzo smutny, że nie może przychodzić do przedszkola i bardzo tęskni za wszystkimi dziećmi. Pomyślałam więc, że może zrobicie dla niego niespodziankę, żeby wiedział, jak bardzo też za nim tęsknicie. W związku z tym, że w tym tyogdniu rozmawiamy o Świętach Wielkanocnych, proszę Was kochane dzieci abyście narysowały piękną Pisankę Wielkanocną. Technika pracy jest dowolna a prace plastyczne umieścimy na naszej stronie na Facebooku. Myślę, że sprawicie wujkowi Oskarowi wielką radość 🙂
    (Prace wyślijcie w wiadomości na naszej stronie na Facebooku do czwartku)

  1. Puzzle – wielkanocny koszyk.

Rodzic drukuje obrazek z przedstawionym na nim koszyczkiem wielkanocnym. Rozcina go na kilka kawałków a zadaniem dziecka jest ułożenie go tak by powstał jednolity obrazek.

 


  1. Co włożysz do koszyczka? – omówienie tradycji obchodzenia Wielkiej Soboty, zapoznanie z symboliką potraw w święconce.

Rodzic pyta dziecko, jak obchodzi się Wielką Sobotę i co zabiera się do kościoła. Na stole rozsypuje zdjęcia różnych pokarmów. Wśród zdjęć znajduje się sześć pokarmów, które powinny znaleźć się w koszyczku (chleb, jajko, wędlina, chrzan, ciasto, sól). Dziecko ma podać nazwy wszystkich produktów, które powinny znaleźć się w święconce.

 

Rodzic krótko wyjaśnia znaczenie poszczególnych potraw w koszyczku:

–– chleb – symbolizuje ciało Pana Jezusa, a także dobrobyt

–– jajko – to symbol życia i zwycięstwa nad śmiercią, podzielenie się jajkiem miało umacniać więzi

rodzinne

– wędlina – miała zapewnić płodność i zdrowie

– sól – to symbol oczyszczenia, miała chronić przed złem

– chrzan – miał zapewniać siłę fi zyczną

– ciasto (babka) – symbolizuje umiejętności i doskonałość

 

Obrazek symbole


  1. Blok zajęć o emocjach – zadowolenie i niezadowolenie.

Rodzic rozmawia z dzieckiem, zadaje mu pytania:

  • Co to znaczy czuć zadowolenie?
  • W jakich sytuacjach można być zadowolonym?
  • Co to znaczy być niezadowolonym?
  • W jakich sytuacjach można się tak czuć?
  • Jakie są te uczucia – przyjemne czy nieprzyjemne?
  • Które z tych uczuć towarzyszy wam podczas oczekiwania na Wielkanoc?
  • Dlaczego się tak czujecie?

 


  1. Poławianie fasoli – zabawa logopedyczna.

Przygotujcie dwa kubeczki oraz słomki. Wsypcie do jednego kubeczka fasolę. Zabawa polega na zasysaniu powietrza w taki sposób, aby zassać do końcówki słomki fasolę i przenieść ją do drugiego kubeczka nie dotykając fasolki palcami. Zabawa trwa do momentu aż wszystkie fasolki zostaną przeniesione do drugiego kubeczka.

 


6. Ćwiczenie matematyczne.

https://szaloneliczby.pl/nad-pod-w-lewa-prawa/


  1. Karty pracy.