Piątek – 27.03.2020 r.
Temat dnia: Wesoła wiosna.
https://www.youtube.com/watch?v=zJkNBw1L5ns
– zapytaj dziecko, jakie wyrazy rozpoczynające się na głoskę „G” wystąpiły w bajce,
– podzielcie te wyrazy na sylaby oraz głoski,
– zapytaj dziecko, jakie zna inne wyrazy zaczynające się na daną głoskę,
Polecam zabawę na zapoznanie dziecka z literką „G” oraz na utrwalenie innych poznanych już literek. Potrzebne nam jest tylko to, co akurat mamy w domu: (mąka, sól, cukier, kasza manna itp.), talerzyk lub tacka i karteczki z napisanymi drukowanymi literkami. Dzieci za pomocą paluszków będą odwzorowywać zapisaną na kartce literkę.
Rodzic odczytuje wiosenne przysłowia i rozmawia z dziećmi o ich znaczeniu:
– Kto w marcu zasieje, ten się na wiosnę śmieje.
– W marcu jak w garncu.
– Gdy w kwietniu słonko na dworze, nie będzie pustek w komorze.
– Jak przygrzeje słonko, przyjdzie kwiecień łąką.
– Kwiecień plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata.
– Kwiecień, gdy deszczem plecie, to maj wystroi w kwiecie.
– Na świętego Wojciecha pierwsza wiosny pociecha.
– Jedna jaskółka wiosny nie czyni
„Masaż ślimaków”– Dziecko z rodzicem dobiera się w parę. Jedno rysuje drugiemu na plecach muszlę ślimaka, kreśląc ją wielokrotnie.
„Ślimak, ślimak, pokaż rogi” – Wypowiadanie zdania: Ślimak, ślimak, pokaż rogi na różne sposoby – wolno, szybko, głośno, cicho, z zadowoleniem, ze smutkiem, ze złością itd.
Rodzic na koszulce pisze dużymi literami „Nadeszła wesoła wiosna”. Zaprasza dziecko do wykonania koszulki, którą zabiorą ze sobą na spacer. Zaproponuj wspólne pomalowanie napisu i ozdobienie koszulki. Dzieci farbami malują litery na wiosenne kolory i domalowują dodatkowe ozdobne elementy kojarzące się z wiosną: kwiaty, owady, ptaki (wg pomysłu dzieci).