TEMAT DNIA: DOMY ZWIERZĄT

Witajcie! Wczoraj poznaliśmy zwierzęta, jakie możemy spotkać na wsi. Dziś nauczymy się gdzie one mieszkają i jak nazywają się ich domy. Zaczynamy zabawę! 🙂

 

 

  1. ZAGADKI– spróbujcie rozwiązać zagadki. Poproś dziecko aby spróbowało naśladować odgłosy odgadniętego zwierzątka.

 

 

Choć ma skrzydła,

nie potrafi fruwać wcale.

Za to co dzień znosi jajko

i gdacze wspaniale. (kura)

 

Chodzi po podwórku

różowy grubasek.

Lubi w brudnym błocie

pochlapać się czasem. (świnia)

 

Choć jest duża i rogata,

nie musisz uciekać.

Kiedy dasz jej smacznej trawy,

ona da ci mleka. (krowa)

 

Chętnie po łące skacze i biega,

a jego synek to mały źrebak. (koń)

 

Czasem włazi gdzieś wysoko,

żeby mieć na wszystko oko.

Gdy chce zapłać mysz malutką,

to zakrada się cichutko. (kot)


  1. ZABAWA RUCHOWA Z WYKORZYSTANIEM KART MOTORYCZNYCH

Wydrukujcie i rozetnijcie karty motoryczne. Jeśli chcecie, możecie jedynie wskazywać obrazki na ekranie. Zadaniem Przedszkolaka jest wykonanie zadań umieszczonych na kartach.

PDF – Karty motoryczne


  1. WIERSZ „CO SŁYCHAĆ NA WSI?”

Przeczytajcie wiersz Wandy Chotomskiej „Co słychać na wsi?” Niech Maluch spróbuje wymienić wszystkie występujące w nim zwierzęta. Jeśli będzie miało z tym kłopot, przeczytajcie wiersz ponownie.

 

 

Co słychać? Zależy gdzie.

Na łące słychać: Klee! Klee!

Na stawie: Kwa! Kwa!

Na polu: Kraa!

Przed kurnikiem: Kukuryku!

Ko, ko, ko, ko, ko! – w kurniku.

Koło budy słychać: Hau!

A na progu: Miau!

A co słychać w domu,

nie powiem nikomu.


  1. ZABAWA DYDAKTYCZNA „ZWIERZĘTA I ICH DOMY”

Wydrukujcie zamieszczone niżej obrazki i wspólnie je pokolorujcie. Obrazki należy dokładnie wyciąć wzdłuż linii. Będą nam jeszcze potrzebne do kolejnej zabawy, więc najlepiej, jeśli wytnie je rodzic lub starsze rodzeństwo. Rozsypcie obrazki na podłodze. Poproś dziecko by dobrało w pary zwierzęta i ich domy. Jakie nazwy noszą te zwierzęta a jak nazywają się domy w których mieszkają?

 

                               


  1. GRA MEMO

Wykorzystajcie obrazki z poprzedniego zadania. Możecie przykleić je na sztywny papier aby były trwalsze. Wymieszajcie wszystkie elementy i odwróćcie je ilustracją do dołu. Zadaniem jest odnalezienie par – zwierzęcia i jego domu. Jeżeli chcecie, wydrukujcie drugi komplet rysunków- poziom trudności wzrośnie. Wówczas parę będą stanowić dwa jednakowe obrazki zwierzęcia lub jego mieszkania.


  1. ZABAWA PLASTYCZNA

Wydrukujcie umieszczony niżej obrazek bociana. Poproś dziecko aby porozcinało brązowe paski i przykleiło je pod bocianem, tworząc jego gniazdo. Rodzicu, zwróć uwagę na prawidłowy chwyt nożyczek przez dziecko. Jeśli chcecie, możecie samodzielnie narysować bociana a jego gniazdo wykonać z innych materiałów plastycznych, np. kolorowego papieru, bibuły, patyczków, zapałek (beż główek), wykałaczek, sznurków, itp.

Plik – PDF