Zajęcia dla dzieci z grupy Słoneczniki.

Środa, 25.03.2020 r.

Plan dzienny zawiera propozycje zabaw dydaktycznych, ruchowych oraz prac plastycznych.


Zajęcia i zabawy dydaktyczne

Temat tygodnia:  W ogrodzie.

Krótki film dla dzieci pokazujący ogród: https://www.youtube.com/watch?v=HKbblzMIIEo

Rozmowa na temat ilustracji oraz wiersza.

„W nasym ogródeczku”

– uważne słuchanie wiersza H. Zdzitowieckiej

Rozmowa z dzieckiem na temat jego treści.

 

W naszym ogródeczku

zrobimy porządki,

zagrabimy ścieżki,

przekopiemy grządki […]

W naszym ogródeczku

posiejemy kwiatki –

będą nam pachniały

fiołki i bratki,

nasturcje, goździki,

nagietki i groszek,

i ta biała lilia,

co tak żółci nosek.


Pytania do tekstu:

O jakim miejscu jest mowa?

Co dzieci robią w ogródku?

Czy pamiętasz nazwy kwiatów o jakich mówią dzieci?

Pytania do ilustracji:

Kto jest na ilustracji i co robi?

Co Ci się podoba na tym obrazku?


Zabawy ruchowe

Rolnik sam w dolinie

sł. i muz. tradycyjne

Rolnik sam w dolinie, (2x)

Hejże, hejże, hejże ha, rolnik sam w dolinie.

Rolnik bierze żonę, (2x)

Hejże, hejże, hejże ha, rolnik bierze żonę.

Żona bierze dziecko, (2x)

Hejże, hejże, hejże ha, żona bierze dziecko.

Dziecko bierze nianię, (2x)

Hejże, hejże, hejże ha, dziecko bierze nianię.

Niania bierze kotka, (2x)

Hejże, hejże, hejże ha, niania bierze kotka.

Kotek bierze myszkę, (2x)

Hejże, hejże, hejże ha, kotek bierze myszkę.

Myszka bierze serek, (2x)

Hejże, hejże, hejże ha, myszka bierze serek.

Ser zostaje w kole, bo nie umiał w szkole

Tabliczki mnożenia ani podzielenia.

Koło się obraca, serek się przewraca:

Hejże, hejże, hejże ha, serek się przewraca.

Serek jest rolnikiem, (2x)

Hejże, hejże, hejże ha, serek jest rolnikiem.

 

 Propozycja do puszczenia dziecku:

 https://www.youtube.com/watch?v=fnXMYTQehn4


Zabawa ruchowa 2

Rodzic czyta , dziecko pokazuje ruchy

 

„Pan ogrodnik”

Joanna Bernat

 

Przyleciała biedroneczka

do naszego ogródeczka.

 

(dziecko biega po pokoju naśladując fruwającą biedronkę)

 

Siadła na gałązce i tak obserwuje,

jak ciężko pan ogrodnik od rana pracuje.

 

(dziecko zatrzymuje się zwraca się w

stronę rodzica)

 

łopatą kopie, kopie, kopie.

(dziecko naśladuje kopanie łopatą)

 

I grabiami grabi, grabi, grabi.

(dziecko naśladuje grabienie)

I nasionka sieje, sieje, sieje.

(dziecko naśladuje sianie)

 

I grządki podlewa, i podlewa.

(dziecko naśladuje podlewanie)

 

I słucha, jak mu ptaszek swą piosenkę śpiewa.


Praca plastyczna

Propozycja: Biedronka z kółek

Warto wspólnie z dzieckiem liczyć ilość przyklejanych kropek, zwrócić uwagę na ich wielkość  oraz kolor.