Grupa „Bratki”

Czwartek, 08.04.2021r.

TEMAT DNIA: Pogoda może się zmieniać

Witajcie Bratki! Zapraszamy na kolejny dzień zadań o kwietniowej pogodzie. Mamy nadzieję, że będziecie dobrze się bawić. Startujemy!

 

  1. „Kwiecień plecień” – zabawa dydaktyczna

Czy wiecie, jaki mamy obecny miesiąc? Tak, to kwiecień. Z tym właśnie miesiącem związane jest pewne przysłowie. Chcecie dowiedzieć się jak ono brzmi? Wydrukujcie obrazek, wytnijcie prostokąty z ukrytymi na nich słowami, a następnie stwórzcie puzzle wycinając elementy po przerywanych liniach. Ułóżcie puzzle i poproście rodziców o pomoc w odczytaniu treści przysłowia. Spróbujcie wyjaśnić, co ono oznacza. Wymieńcie wszystkie zjawiska pogodowe, które udało wam się zaobserwować w ostatnich dniach, czyli właśnie w kwietniu.

Przypomnijcie sobie również nazwę wszystkich miesięcy roku.

PDF 1


  1. „Kwiecień plecień”-wiersz

Obejrzyjcie filmik opowiadający o kwietniu. Spróbujcie nauczyć się wierszyka o tym wiosennym miesiącu.

https://www.youtube.com/watch?v=6700KjlwT3s


  1. „Kwiecień plecień” – zabawa muzyczna

Obejrzyjcie film przedstawiający taniec do piosenki „Kwiecień plecień”. Spróbujcie wykonać pompony z bibuły lub worków na śmieci. Możecie wykorzystać również kolorowe chustki. Zatańczcie tak jak przedszkolaki na nagraniu.

https://www.youtube.com/watch?v=XYgG94N26mM


  1. „Pogodowy toto lotek” – zabawa słowna

W kwietniu pogoda potrafi być bardzo zmienna i możemy obserwować różne zjawiska atmosferyczne w ciągu jednego dnia.

Wydrukujcie obrazek i wytnijcie symbole pogody na dole strony. W pustych okienkach możecie narysować własne propozycje. symbolami pogody. Jeśli nie macie drukarki, możecie je sami namalować na niewielkich karteczkach. Odczytajcie wraz z rodzicami nazwy pór dnia. Opowiedzcie, co zwykle robicie w tym czasie.

Wrzućcie symbole pogody do miski, kapelusza lub innego pojemnika. Wylosujcie cztery symbole i rozłóżcie je kolejno w okienkach pod porami dnia. Spróbujcie opowiedzieć o pogodzie używając określeń rano (pierwszy wylosowany obrazek), w południe (drugi), po południu (trzeci) i wieczorem (czwarty obrazek).

Np. Rano świeciło piękne słońce, w południe pojawiły się na niebie chmury, po południu zaczął padać deszcz a wieczorem pojawiła się tęcza.

Możecie losować i układać obrazki wiele razy.

PDF 2


  1. „Co pasuje” – zabawa w skojarzenia

Przygotujcie piłkę. Jeśli jej nie macie, może być pluszak lub zwinięta w kulę gazeta. Poproście by rodzic rzucał do was piłkę i podawał różne słowa kojarzące się z pogodą. Spróbujcie odrzucić szybko piłkę oraz podać swoje skojarzenia do danego słowa.

Przykłady: parasol – deszcz, kałuża – kalosze, słońce – kapelusz, itp.


  1. Wykonajcie zadania w Kartach pracy na stronach 40 oraz 41.


  1. Wiosenny ogródek – zabawa matematyczna.

Wydrukujcie obrazek przedstawiający łodyżkę kwiatka. Wydrukujcie także obrazek z pączkami a następnie je wytnijcie. Jeśli nie macie drukarki, narysujcie potrzebne elementy. Poproście rodziców, aby przeczytali wam tekst opowiadania. Słuchajcie uważnie i wykonujcie polecenia.

 

Dziś od rana świeciło słońce i na łodydze pojawiły się cztery pączki kwiatów (dzieci układają pączki).

Jednak zawiał wiatr i zabrał jeden z pączków (dzieci odkładają jeden pączek).

Zaczął padać lekki deszczyk i szybko wyrosły jeszcze trzy pączki (dzieci dokładają trzy pączki).

Słonko sprawiło, że urosły dodatkowo dwa pączki (dzieci dodają dwa pączki).

 

Poproście rodzica, aby przeczytał wam opowiadanie ponownie, zmieniając ilość kwiatków na łodyżce.

Rodzicu, dostosuj liczbę pączków do możliwości swojego dziecka. Ćwiczcie wspólnie przeliczanie, aż dziecko nabierze pewności i swobody w liczeniu.

 

Na końcu możecie przykleić pączki do łodyżki oraz pokolorować obrazek.

PDF 3

PDF 4


To już koniec na dziś. Zajrzyjcie do nas jutro po kolejną porcję zadań.

Nie zapomnijcie pochwalić się efektami waszych dzisiejszych zabaw. Wyślijcie zdjęcia na adres kklaudia100@interia.pl a my zamieścimy je na naszym przedszkolnym Facebooku. 🙂