Propozycje aktywności dla dzieci z grupy ,,Słoneczniki” – wtorek 30.03.2021r.

Temat dnia: ,,Witaj wiosno!”

  1. ,,Parasole na wiosenny deszczyk” – masażyk. W tym zadaniu dziecko leży na brzuchu, rodzic siedzi obok. Później możecie zrobić zmianę. Zabawę rozpoczynamy od lekkiego stukania wszystkimi palcami w plecy leżącego malucha. Następnie rysujemy elementy o których jest mowa w tekście.

,,Kiedy deszcz na dworze pada,

to w szatni stoi kolorowych

parasoli gromada.

Ten pierwszy w esy-floresy –

to parasol Teresy.

Drugi – czerwony w kółka –

to parasol Jurka.

Trzeci – beżowy w kropki –

to parasol Dorotki.

Czwarty – żółty w kwiatki –

to parasol Beatki.

Piąty – w ciapki zielony –

to parasol Ilony.

Szósty – niebieski w kratkę –

wybrał sobie Małgorzatkę.

Z Małgorzatką chodzi wszędzie

I czeka, aż deszcz będzie.”


  1. ,,Jakie to słowo?”. W tym zadaniu dziecko utrwala poznane litery oraz doskonali umiejętność głoskowania. Do tego zadania potrzebne będą: obrazki, kartoniki z cyframi, kartoniki z literami.

Obrazki należy ułożyć zgodnie z poniższym schematem, a pod nimi umieścić kartoniki z cyframi.

Wianek Piłka Biedronka Parasol Kanapa Komar
1 2 6 5 3 4

 

Zadaniem dziecka będzie podzielenie nazw obrazków na głoski, wybranie z każdego słowa głoski, którą wskazuje cyfra i ułożenie odpowiadającej jej litery. Po ułożeniu liter dziecko próbuje odczytać hasło: ,,WIOSNA”. Warto tutaj zachęcić malucha do wyjaśnienia, czym jest wiosna (pora roku, która przychodzi po zimie).


  1. ,,Wiosna ah to ty!”- Słuchanie wiersza i zadania do jego treści. Po zapoznaniu z wierszem można zadać dziecku następujące pytania: O co kłóciły się zwierzęta? Które zwierzęta się kłóciły? Jakimi pojazdami miała przybyć wiosna? W jaki sposób pojawiła się wiosna? Jakie ptaki są zwiastunami wiosny. Jakie znasz inne zwiastuny wiosny?

 

,,Przyjście wiosny” Jan Brzechwa

 

Naplotkowała sosna,

że już się zbliża wiosna.

 

Kret skrzywił się ponuro:

„Przyjedzie pewnie furą”.

 

Jeż się najeżył srodze:

„Raczej na hulajnodze”.

 

Wąż syknął: „Ja nie wierzę.

Przyjedzie na rowerze”.

 

Kos gwizdnął: „Wiem coś o tym.

Przyleci samolotem”.

 

„Skąd znowu – rzekła sroka –

Ja jej nie spuszczam z oka

I w zeszłym roku, w maju,

Widziałam ją w tramwaju”.

 

„Nieprawda! Wiosna zwykle

Przyjeżdża motocyklem!”

 

„A ja wam to dowiodę,

Że właśnie samochodem”.

 

 

„Nieprawda, bo w karecie!”

 

„W karecie? Cóż pan plecie?

Oświadczyć mogę krótko,

Przypłynie własną łódką”.

 

A wiosna przyszła pieszo –

Już kwiaty z nią się śpieszą,

Już trawy przed nią rosną

I szumią: „Witaj wiosno!”.

 

Drodzy rodzice! Zapraszam po odbiór książek 🙂

 

STARSZE SŁONECZNIKI: Proszę o wykonanie zadania na stronie 66-67.

MŁODSZE SŁONECZNIKI: Proszę o wykonanie zadań na str. 46-47.


  1. Zapoznanie z piosenką ,,Wiosna ciepła i radosna”.

  1. ,,Kolorowa wiosna” – zabawa orientacyjno – porządkowa. W tej zabawie rodzic wciela się w postać Pani Wiosny. Mama lub tata odwraca się tyłem do dziecka i mówi ,,Przyniosłam kolor czarny jak jaskółki”.  W tym czasie dziecko szybko poszukuje w pomieszczeniu czegoś czarnego i dotyka tej rzeczy. W tym czasie Pani Wiosna mówi ,,Raz, dwa, trzy, Wiosna patrzy!” po czym odwraca się. Jeśli dziecko nie zdążyło znaleźć koloru czarnego, zostaje Wiosną i podaje kolejny kolor, np. ,,Przyniosłam kolor żółty jak słońce, biały jak przebiśniegi, fioletowy jak krokus, zielony jak trawa, niebieski jak wiosenne niebo”

  1. Poszukajcie oznak wiosny na spacerze 🙂

Proszę pamiętać, że są to propozycje, część z nich można w razie potrzeby zmodyfikować. Nie ma obowiązku realizowania wszystkich propozycji. Jeśli chcieliby Państwo podzielić się np. zdjęciem z wykonania jednego
z proponowanych zadań można podesłać je  na mojego e-maila alicjaharasimowicz@gmail.com