GRUPA:  STOKROTKI

TEMAT TYGODNIA: Pogoda w kratkę.

TEMAT DNIA: Pod wiosennym parasolem.

Piątek, 09.04.2021r.

 

  1. „Deszczowy spacerek” – zabawa paluszkowa; doskonalenie sprawności manualnej oraz umiejętności aktywnego słuchania; ilustrowanie ruchami obu rąk i palców treści utworu K. Sąsiadka:

 

„Poszła pani na spacerek (marsz wskazującego i środkowego palca po podłodze).

Deszczowe chmury przywiał wiaterek (delikatne dmuchanie).

Gdy daleko od domu już była, deszcz zaczął padać – parasol rozłożyła (wskazujący palec lewej ręki prostopadle dotyka spodu prawej ręki ułożonej nad nim).

Gdy kropla za kroplą spadała, pani pod parasol się schowała (na wierzch prawej ręki spadają krople wystukiwane lewą ręką).

Gdy deszczyk przestał padać, parasol złożyła i do domu wróciła (prawa ręka zamyka się nad prostopadle ułożonym do niej palcem wskazującym lewej dłoni, następnie palce: wskazujący i środkowy prawej ręki maszerują).”


  1. „Sięgając chmur” – zabawa ruchowa ćwicząca duże grupy mięśniowe.

Ćwiczenie rozpoczyna się gdy dziecko kuca. Na klaśnięcie rodzica dziecko powoli podnosi się, wstaje, prostuje się do pozycji stojącej, wspina się na palce, wyciąga do góry ręce tak, jakby chciało sięgnąć nieba. Na kolejne klaśnięcie rodzica dziecko przysiada, powracając do pozycji kucznej. Ćwiczenie należy kilkakrotnie powtórzyć.


  1. „Pod parasolem” – zabawa dydaktyczna; oglądanie różnych parasoli, (składany, od słońca, do wózka itd.) wyróżnianie cech wspólnych oraz ich funkcji.

 


  1. „Fabryka chmur” – zabawa badawcza; obserwacja zachowania podgrzewanej w czajniku wody i osadzania się jej na talerzyku lub pokrywce oraz skraplania, zwrócenie uwagi na zasady bezpieczeństwa w czasie doświadczenia.

Gotujemy w czajniku wodę . po zagotowaniu przelewamy ją do szklanej miski. Na misce z wodą kładziemy ostrożnie talerzyk z kilkoma kawałkami lodu. Para wodna wydobywająca się z ogrzanej wody zetknie się z zimnym powietrzem i utworzy się chmura. Będzie lepiej widoczna, gdy zasłonimy okna, a na miskę poświecimy latarką. Po zakończeniu badania tłumaczymy dzieciom czym są chmury i jak powstają.


  1. „Co by było, gdyby przestał padać deszcz” – burza mózgów, swobodne wypowiedzi dzieci (możemy zadawać dziecku pomocnicze pytania zachęcające do odpowiedzi), uświadomienie znaczenia wody dla człowieka, roślin i zwierząt.

  1. „Deszczowe kropelki” – zabawa ruchowa z elementami celowania:

Dziecko ustawa się np. przed miską – „chmurką”. Ma za zadanie wcelować (piłkami, zwiniętymi w kulkę kartkami, woreczkami, klockami…) – „kropelkami” do środka miski. Im więcej „kropelek” będzie w „chmurce”, tym większe prawdopodobieństwo, że spadnie deszcz. Po zakończeniu rundy, dziecko podnosi „kropelki”, wraca na miejsce i rzuca drugą ręką.


  1. „Parasol” – praca plastyczna – kolorowanie obrazka pastelami lub zwykłymi kredkami według odpowiednich kolorów.

 


Drodzy Rodzice, wyżej wymienione zadania i zabawy są propozycjami, z których możecie skorzystać danego dnia. Nie macie Państwo obowiązku realizowania wszystkich treści.